-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Sierra RS500 gjenskapes
Noen av de mest hårete Gruppe A racerbilene het Sierra og RS500 til etternavn. Ikke sjelden kjørt til seier av Andy Rouse. Nå skal en kort serie av disse bilene bygges av den samme mannen som kjørte dem da.
Andy Rouse startet sitt Engineering selskap i 1981 for å ha proff hjelp til å bygge opp de bilene han kjørte fort med.
En av de han kjørte fortest med var Sierraen med en 575-hesters Cosworth YB-motor, koblet til en femtrinns Getrag.
Bilen ble lansert i juli 1987. Det ble bygget 500 av dem – nok til å få den homologisert. De RS500 racerbilene som ble bygget på denne basisen fikk større turbo med større intercooler, annet innsprøytningssystem og kjøling med større kapasitet.
Utvendig kom det enda mer spoiler der bak, en skikkelig splitter foran, og tåkelysene ble fjernet for å bedre kjølingen av bremsene foran.
Bilen vant 40 BTCC løp og i fjor ble den kåret til den beste bilen i British Touring Car Championship gjennom tidene.
Det er akkurat disse originale spesifikasjonene Andy Rouse Engineering nå har spikret når de overlater til CNC Motorsports AWS å bygge tre såkalte «continuation» biler.
De skal bygges på basis av såkalte 909 karosserier som opprinnelig ble bygget hos Ford Motorsport, og som har vært omhyggelig lagret siden.
Alan Strachan en mannen som grunnla CNC Motorsports. Før det jobbet han hos Andy Rouse, nettopp med disse bilene. Skikkelig sirkel som er sluttet.
Men ikke bare det. Vic Drake jobbet også hos Rouse og bygget blant annet 100 motorer til RS500 i sin tid.
Han skal nå stå på sidelinjen når de nye motorene skal bygges opp.
AWS-teamet har tilgang på tegninger av alle de Rouse-spesifikke komponentene, alt fra opphengningsfinesser til de mektige sideblåserne. Den spesielle veltebøylen har forresten AWS fortsatt å bygge godkjente versjoner av, siden den gang.
Man har også funnet riktige girkasser, innsprøytning fra Proflex og 9-tommers differensial. Til og med de originale instrumentene har man.
Chassis-platen vil si ARE, men bilene blir så like originalene at de vil bli utstyrt med sertifikater så de kan delta i prestisjeløp som Silverstone Classic, HSCC Touring Cars og Motor Racing Legends.
Det er visstnok ikke komponenter til mer enn tre biler. De skal leveres i hvitt, klar til mye sponsormoro. Prisen vil starte på £ 185.000.