-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Norsk Borgward
Noe av det morsomste som skjedde meg i Frankfurt var å møte Einar Hareide, norsk designer med lang fartstid hos Saab. En av Europas mest betydningsfulle sto det i storavisen Die Welt. Hvorfor det sto om ham der? Han skal designe den nye Borgward.
Nå er det snart 50 år siden bilmerket Borgward ble radert fra denne jordens overflate. Men barnebarnet, Christian, har alltid hatt en drøm om å fortsette bestefars verk. Sammen med en tung investor og næringslivskonsulent, og sammen med en forfatter som skriver en bok om Hva hvis Borgward hadde overlevd ? har de hentet inn Einar Hareide for at han skal gi form til Den Store Ideen.
Jeg hadde en lang prat med alle fire, (av en eller annen grunn satt vi i Porsches behagelige lounge under samtalen, noen forbindelse? Ingen ville si noe om det.) en av de første Frankfurt-dagene og fikk inntrykk av at dette mente de. Alvorlig.
Og at dette syntes de var moro. Eller skøy, som det heter på Hareide.
Prosjektet begynner å gi litt gjenlyd i tysk presse, men det er ikke mye firergjengen forteller nå. Annet enn at det er snakk om en bil som skal kunne produseres i fire-sifret og ikke to-sifret antall. Til en viss grad basert på eksisterende produksjonsbiler, og at det ikke blir snakk om noen ekstrem superbil.
Om noen uker skal vi imidlertid få vite mer, og i den utgaven av BIL som kommer i november skal du få vite mer både om ide og bakgrunn. Og dersom det skulle skje en plutselig utvikling vil du selvfølgelig se det først her på BilNorge.no.