-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Bilteknisk konsulent
Gjensidige forsikring ASA
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Avdelingsleder
Fremtind Forsikring AS:
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
-
Personbilmekaniker
Bertel O. Steen Lørenskog, avd. Hvam
-
Bilpleier
Toyota Hønefoss AS
-
Biloppretter Autolakk AS
MPS Bilskade AS
-
Teknisk Support - Kursinstruktør
Robert Bosch AS
Pagani gjennom lydmuren
Horacio Pagani, mannen som fremdeles ønsker velkommen selv om jeg forsøkte å knuse en av hans håndbygde biler, kom til Genève med god lyd.
Som regel, når vi snakker om lyd fra italienske bilprodusenter, snakker vi om det som kommer ut av rørene bak. Og rørene på en Pagani er mange og låten er fet. Men nå har han beveget seg over til annen lyd, han benyttet bilutstillingen i Genève til å vise sitt nykonstruerte og nydesignede stereoanlegg.
Det ser fantastisk ut, krom og svart karbon og massive aluminiumskomponenter, og han påstår at lyden derfra er fantastisk også. Han påsto i sin tid også noe så utrolig som at han skulle klare å bygge noen av verdens mest utrolige biler, så vi tror ham når det gjelder lyden også.
Hitech
Han fikk ikke lov til å demonstrere det på standen – han fikk faktisk ikke lov til å sette opp en søyle som beskrev spesifikasjonene heller. Dette er en bilutstilling fikk han beskjed om.
Men han forteller begeistret om 200 kvalitetsWatt (på topp kan han kjøre 350), om håndtvinning av kopper-kabler fra Litz, om pickup fra Ortofon og magnesium-arm fra SME.
Om hvordan hele anlegget er håndbygget i Italia, mens alle karbon-kassene er håndbakt i hans egen autoklave, der de også bygger vesentlige deler av bilene hans, og at den inneholder en grammofon og en CD-spiller nå og om hvordan du kan bygge den ut til hjemmekino-anlegg hvis du vil.
Kunst og teknikk
Dette er jo en videreføring av det jeg alltid har drevet med, sier mannen som bygget traller til flyplassen i Roma som første jobben da han kom drømmende fra Argentina, og som fortsatte som kompositt-spesialist hos Lamborghini i 1983.
Sitt eget startet han opp i 1991. Jeg har alltid forsøkt å kombinere kunst og teknikk i et sømløst verk, og dette er et nøyaktig resultat av denne filosofien.
Men selv om den største Pagani-opplevelsen i år var ikke-bil, bør det kanskje nevnes at det sto noen biler der også.