-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Bilteknisk konsulent
Gjensidige forsikring ASA
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Avdelingsleder
Fremtind Forsikring AS:
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
-
Personbilmekaniker
Bertel O. Steen Lørenskog, avd. Hvam
-
Bilpleier
Toyota Hønefoss AS
-
Biloppretter Autolakk AS
MPS Bilskade AS
-
Teknisk Support - Kursinstruktør
Robert Bosch AS
Toyota på 3 hjul
Toyota i-Road er navnet på et elektrisk drevet trehjulskjøretøy som har verdenspremiere i Genève.
Det nye kjøretøyet, som har elektrisk drift og tre hjul, har lukket kupé for to personer. Såkalt «Active Lean»-teknikk innebærer at kjøretøyer lener seg automatisk i svinger. Dette systemet aktiveres av fart og svingvinkel.
Kompakt
Lengden er 235 cm, og en bredde på 85 cm betyr at i-Road ikke er bredere enn en vanlig motorsykkel eller scooter, og at det dermed er lett å manøvrere i byen. En nesten lydløs EV-drivlinje og null utslipp sikrer den miljøvennlige profilen. Rekkevidden er oppgitt til 50 km.
Etter at vi har blitt vant til begreper som SUV og MPV, må vi nå lære oss en ny forkortelse på tre bokstaver: PMV, Personal Mobility Vehicle. I følge Toyota representerer i-Road en helt ny måte å tenke transport på, og tilbyr større fleksibilitet i urbane omgivelser.
Sikrere enn MC
Toyota peker på at potensielle kunder etterspør varianter av kompakte elektriske kjøretøy som er mer komfortable, mindre væravhengige og sikrere enn scootere og motorsykler. Samtidig bør kjøretøyene ha fordelen av tilsvarende lave driftsutgifter og være lette å parkere.
Den utslippsfrie drivlinjen inneholder et litium-ion-batteri og to elmotorer, hver med en ytelse på 2 kW. Begge motorene er montert mellom forhjulene. Ladingen skjer via en vanlig stikkontakt og tar kun tre timer.