-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Toyota på 3 hjul
Toyota i-Road er navnet på et elektrisk drevet trehjulskjøretøy som har verdenspremiere i Genève.
Det nye kjøretøyet, som har elektrisk drift og tre hjul, har lukket kupé for to personer. Såkalt «Active Lean»-teknikk innebærer at kjøretøyer lener seg automatisk i svinger. Dette systemet aktiveres av fart og svingvinkel.
Kompakt
Lengden er 235 cm, og en bredde på 85 cm betyr at i-Road ikke er bredere enn en vanlig motorsykkel eller scooter, og at det dermed er lett å manøvrere i byen. En nesten lydløs EV-drivlinje og null utslipp sikrer den miljøvennlige profilen. Rekkevidden er oppgitt til 50 km.
Etter at vi har blitt vant til begreper som SUV og MPV, må vi nå lære oss en ny forkortelse på tre bokstaver: PMV, Personal Mobility Vehicle. I følge Toyota representerer i-Road en helt ny måte å tenke transport på, og tilbyr større fleksibilitet i urbane omgivelser.
Sikrere enn MC
Toyota peker på at potensielle kunder etterspør varianter av kompakte elektriske kjøretøy som er mer komfortable, mindre væravhengige og sikrere enn scootere og motorsykler. Samtidig bør kjøretøyene ha fordelen av tilsvarende lave driftsutgifter og være lette å parkere.
Den utslippsfrie drivlinjen inneholder et litium-ion-batteri og to elmotorer, hver med en ytelse på 2 kW. Begge motorene er montert mellom forhjulene. Ladingen skjer via en vanlig stikkontakt og tar kun tre timer.