-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Årets studentbil
En designskole i Torino er alltid på plass med en ny modell i Genève. I år hadde det store bilbladet Quattroruote tatt studentene under sine vinger.
Istituto Europeo di Design (IED) i Torino har en billinje som er besøkt av unge studenter fra hele verden. Årets forslag til femtidsbil demonstrerer det klart.
Det var en av de kinesiske elevene som hadde ideen til bilen, en ide som så ble bearbeidet og fullført av medstudenter fra Polen, India, Taiwan, Israel, Mexico og Iran.
Og allikevel er dette et åpenbart italiensk karosseri. Inspirasjon fra BMW i8 selvfølgelig, lagkaker og uventede bølger og krumminger, men et klassisk italiensk linjespill.
Det kan nok forklares med at de som koordinerer disse sprellene er Luca Borgogno som til vanlig er sjefdesigner hos Pininfarina, samt Fulvio Fantolino, sjef for noe som heter F&F Design Studio.
De fleste av lærerne på IED er også italienere – og det er vel blant annet nettopp derfor elevene søker seg dit.
Hybrid
Bilen er en typisk fremtidsvisjon med eldrift pluss enn fireliters V6 med til sammen 900 hester. Førersetet er i midten med en passasjer på hver side – trukket noe bakover for å sikre både sikten og den karakteristiske dråpeformede coupéen.
Livlig beskrivelse av om bord-elementer, med blant annet lasersignaler projisert på veien for å fortelle andre om hva som skjer.
Hva som er mer interessant er navnet. Quattroruote hadde en navnekonkurranse blant leserne sine. Kravet var at det skulle begynne på S og slutte på A. Årsaken er historisk og minner oss om deler av Quattroruotes innsats på flere områder. Ikke minst når det gjelder sikkerhet og gode utstillingsgjenstander til Genève.
I 1965 viste Pininfarina sin Secura sikkerhetsprototype i samarbeid med Quattroruote, og i 1969 kom Formel 1-sikkerhetsforslaget Sigma fra Ferrari / Pininfarina og Quattroruote.
Nå er de der altså igjen, og med et navn som i hvert fall passet til briefen: Syrma.