-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Maserati på 2x2
Sbarro har gjort det igjen. Hva ville Genève vært uten han og hans elever?
Er det noe jeg er trygg på, så er det at uansett hvor grå Genève-utstillingen er, så vil det alltid være noe veldig fargerikt hos Sbarro.
Denne underlige lille italieneren som har gjort sveits/franskmann av seg og som fremdeles driver skole der han lærer folk å designe, konstruere og bygge de mest utrolige fremkomstmidler.
I år var ikke Genève grå, men fargene fra Sbarro slo gjennom som glinsende solstråler likevel.
Her skal jeg nøye meg med et enkelt innslag, det kommer flere senere.
Utenkelig
Og for et innslag. En Maserati som ikke en gang Maserati-brødrene selv kunne tenkt seg. Det er kanskje ikke riktig å kalle det en motorsykkel, for det er faktisk fire hjul her. Men de sitter parvis så tett sammen at det ser ut som en tohjuling.
Hvordan det oppfører seg tør jeg ikke tenke på. Sikkert bra rett frem, men et lite nedbrekk her ... Ikke for meg takk.
Men denne er bygget i samarbeid med en tidligere elev, og fra de samme hendene har vi tidligere sett en Ferrari V8 motor med tre hjul rundt. En trike, med andre ord.
Massivt
Her har vi en stor Maserati-motor, V8, 4,7 liter på 420 hk, som er nesten helt alene – bortsett fra noen hjul i hver ende og sete og styre oppå.
Den veier 400 kg, så den har et bedre hk/vekt-forhold enn den råeste Koeningsegg, og har både bremser og dekk som står til resten av spesifikasjonene.
Det nærmeste vi kan sammenlikne denne med, er Tomahawk som Dodge kjørte inn på scenen i Detroit for 13 år siden. Den ble faktisk bygget i noen eksemplarer etterpå.
Jeg lover: hvis du virkelig vil ha en slik, er det Sbarros minste kunst å bygge en replica eller to til deg.