-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen
Strammere rumper
du ser mye oftere en bil bakfra enn forfra. Likevel er det fronten designerne konsentrerer seg om. Kanskje det er i ferd med å endres?
En av de tingene jeg likte spesielt godt med Volvos C30 var at det var overhodet ikke noen tvil om hva det var, når man så den bakfra.
Hvor mange andre biler kan man si det om? Mange av dem krever at du er så nær at du kan lese skriften på hekken før du skjønner hvilken bil det er.
Alfa Romeo har hatt et par heldige baklykter i det siste, et sett med klare runde, røde LED-ringer – de så nesten ut som BMW forfra, den gangen de (som de første?) innførte signal-type belysning i fronten, med ringene i hovedlysene sine). Og det finnes også en enda bedre Alfa-løsning, der baklyset nesten ser ut som en @.
Men de fleste bilene er ganske blasse bakfra. Noen leker seg litt med eksosrør, andre forsøker seg med en feik skliplate.
Men det er langt mellom de distinkte hekkene. De som både gir inntrykk av personlighet, og samtidig antyder hva slags bil det er.
Joda, jeg er helt klar over at antydninger av diffuser bak ikke nødvendigvis betyr mere fart enn en lav spoiler foran betyr, men den er allikevel med på å gi bilen en slags karakter.
Ta en titt på disse hekk-visjonene fra Genève og se om du ikke er enig med meg i at det ser ut som det begynner å lysne. At det faktisk ser ut som om noen begynner å også ta rumpa på alvor.