-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Foto: Jon Winding-Sørensen
Strammere rumper
du ser mye oftere en bil bakfra enn forfra. Likevel er det fronten designerne konsentrerer seg om. Kanskje det er i ferd med å endres?
En av de tingene jeg likte spesielt godt med Volvos C30 var at det var overhodet ikke noen tvil om hva det var, når man så den bakfra.
Hvor mange andre biler kan man si det om? Mange av dem krever at du er så nær at du kan lese skriften på hekken før du skjønner hvilken bil det er.
Alfa Romeo har hatt et par heldige baklykter i det siste, et sett med klare runde, røde LED-ringer – de så nesten ut som BMW forfra, den gangen de (som de første?) innførte signal-type belysning i fronten, med ringene i hovedlysene sine). Og det finnes også en enda bedre Alfa-løsning, der baklyset nesten ser ut som en @.
Men de fleste bilene er ganske blasse bakfra. Noen leker seg litt med eksosrør, andre forsøker seg med en feik skliplate.
Men det er langt mellom de distinkte hekkene. De som både gir inntrykk av personlighet, og samtidig antyder hva slags bil det er.
Joda, jeg er helt klar over at antydninger av diffuser bak ikke nødvendigvis betyr mere fart enn en lav spoiler foran betyr, men den er allikevel med på å gi bilen en slags karakter.
Ta en titt på disse hekk-visjonene fra Genève og se om du ikke er enig med meg i at det ser ut som det begynner å lysne. At det faktisk ser ut som om noen begynner å også ta rumpa på alvor.