-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen

Foto: Jon Winding-Sørensen
Strammere rumper
du ser mye oftere en bil bakfra enn forfra. Likevel er det fronten designerne konsentrerer seg om. Kanskje det er i ferd med å endres?
En av de tingene jeg likte spesielt godt med Volvos C30 var at det var overhodet ikke noen tvil om hva det var, når man så den bakfra.
Hvor mange andre biler kan man si det om? Mange av dem krever at du er så nær at du kan lese skriften på hekken før du skjønner hvilken bil det er.
Alfa Romeo har hatt et par heldige baklykter i det siste, et sett med klare runde, røde LED-ringer – de så nesten ut som BMW forfra, den gangen de (som de første?) innførte signal-type belysning i fronten, med ringene i hovedlysene sine). Og det finnes også en enda bedre Alfa-løsning, der baklyset nesten ser ut som en @.
Men de fleste bilene er ganske blasse bakfra. Noen leker seg litt med eksosrør, andre forsøker seg med en feik skliplate.
Men det er langt mellom de distinkte hekkene. De som både gir inntrykk av personlighet, og samtidig antyder hva slags bil det er.
Joda, jeg er helt klar over at antydninger av diffuser bak ikke nødvendigvis betyr mere fart enn en lav spoiler foran betyr, men den er allikevel med på å gi bilen en slags karakter.
Ta en titt på disse hekk-visjonene fra Genève og se om du ikke er enig med meg i at det ser ut som det begynner å lysne. At det faktisk ser ut som om noen begynner å også ta rumpa på alvor.