-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Gult er kult
Hvis vi kunne lakke bilene etter årstiden var Genève en god indikator på at det går mot påske.
Det var vel egentlig Ferrari som oppdaget at supersportslige biler ikke behøvde være røde. De kunne for eksempel være gule, og det var mange år der gult var den mest populære Ferrari-fargen.
Fiat var flink til å følge opp gult. De fikk utviklet en gul grunner – og dermed sto den gule lakken mye gulere enn den ellers ville gjort. Særlig Coupéen fra nitti-tallet er et glimrende eksempel på hvor gult kan være når det er gult.
For det slo meg at i år var det mye mere gult enn vanlig i Genève. Og det var på de dyre, sportslige bilene det virkelig ble tydelig.
Merkelig nok, ikke hos Koenigsegg – kundene hans hadde kanskje ikke oppdaget det ennå, og han leverer jo bare på bestilling. Jeg kan jo heller ikke si at jeg lengtet etter en gul Bugatti – egentlig lengter jeg sjelden etter en Bugatti, men ellers var det virkelig yellow over hele fjæla.
Jeg har samlet et knippe av årets gule utvalg her, jeg går ut fra at det er såpass åpenbart hvilke biler som ligger under fargen (og det er jommen mange forskjellige gulfarger her, ja) at jeg ikke behøver hjelpe dere på vei.
Jeg håper at vi også vil få se mere gult på veier og gater, og ikke bare på utstilling.
Vær enig i at det frisker opp, og – som sagt – det går jo mot påske.