-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Gult er kult
Hvis vi kunne lakke bilene etter årstiden var Genève en god indikator på at det går mot påske.
Det var vel egentlig Ferrari som oppdaget at supersportslige biler ikke behøvde være røde. De kunne for eksempel være gule, og det var mange år der gult var den mest populære Ferrari-fargen.
Fiat var flink til å følge opp gult. De fikk utviklet en gul grunner – og dermed sto den gule lakken mye gulere enn den ellers ville gjort. Særlig Coupéen fra nitti-tallet er et glimrende eksempel på hvor gult kan være når det er gult.
For det slo meg at i år var det mye mere gult enn vanlig i Genève. Og det var på de dyre, sportslige bilene det virkelig ble tydelig.
Merkelig nok, ikke hos Koenigsegg – kundene hans hadde kanskje ikke oppdaget det ennå, og han leverer jo bare på bestilling. Jeg kan jo heller ikke si at jeg lengtet etter en gul Bugatti – egentlig lengter jeg sjelden etter en Bugatti, men ellers var det virkelig yellow over hele fjæla.
Jeg har samlet et knippe av årets gule utvalg her, jeg går ut fra at det er såpass åpenbart hvilke biler som ligger under fargen (og det er jommen mange forskjellige gulfarger her, ja) at jeg ikke behøver hjelpe dere på vei.
Jeg håper at vi også vil få se mere gult på veier og gater, og ikke bare på utstilling.
Vær enig i at det frisker opp, og – som sagt – det går jo mot påske.