-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Baywatch for EV1
Ikke vet jeg hvor mange av dere som ville kjent igjen Alexandra Paul – Lt. Stephanie Holden på TV-serien om Baywatch. Men der sto hun sammen med andre aktivister og lot seg arrestere for å ha hindret GM i å hive noen EV1 på skraphaugen.
GM har et treningssenter i Burbank, California, der de også hadde samlet opp 70 av de mange hundre EV1-elbilene GM har trukket tilbake for å hive på dynga. Da bilene skulle lastes ombord i lastebiler for å sendes til hogging i Arizona, slo Citizens for EV1 til. De har hatt døgnkontinuerlig vakt utenfor anlegget, og da alarmen gikk sperret de alle porter med store trucker slik at GMs biler verken kom inn eller ut.
Gruppen har tidligere tilbudt GM 1,9 millioner dollars for de 70 bilene, men GMs standpunkt har vært Nei Takk. Det finnes ikke etterfylling av bilenes til sammen 2.000 deler, og vi ønsker ikke å sette oss i en situasjon der vi kan bli utsatt for massive rettssaker på grunn av manglende oppfølging sier GMs folk.
Så da måtte det politi til for å rydde området, og så kunne 4 lastebiler, med til sammen 28 EV1 kjøre av gårde. Egentlig trist, en praktfull bil, jeg har forsøkt å få kjøpe en selv, og den skulle i så fall vært utstyrt med en oljerøykspyende tre-sylindret to-takts motor, og så skulle jeg lekt i minste klassen på Le Mans i slutten av 50-årene.
GMs folk presiserte at de ønsket ikke at demonstrantene skulle bli arrestert, men vi må få hevde vår rett til å drive vår forretning slik vi mener er best. Demonstrantene, som til en viss grad rettledes av Chelsea Sexton, som tidligere jobber for GM og hadde EV1-protmotion som oppgave, sa på sin side at de ønsker å demonstrere fullstendig uten vold, men at de er meget oppsatt på å bevare disse miljøbilene og at de kommer til å fortsette sin månedslange overvåking av dette anlegget.
Spenning rundt el-bil.