-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
GM fortsatt størst
Egentlig hadde man ventet at Toyota hadde gått forbi GM, hjemme, i juni. Men generalen slo alvorlig tilbake.
I mai solgte Toyota 10.000 biler mindre enn GM hjemme i USA. Med nye antydninger om blodrøde salgstall for juni, regnet alle med at det ville bli en historisk måned – for første gang skulle en importbil ta førsteplassen i stjerne&stripe landet.
En rekke investorer brukte de siste dagene i juni til å ta tapet og selge unna GM-aksjer, i påvente av at kursen skulle rase ytterligere. GM-aksjene kostet mindre enn de gjorde for 54 år siden!
Så kom tallene. Markedet ramla med mer enn 20 prosent i juni, hvis man ser måned for måned. Men justert var det ikke så dramatisk, det var tre færre salgsdager i juni i år.
Allikevel: GM ramlet 18 prosent, de andre enda mer. Ford med 28 prosent og Chrysler med 36 prosent. Men på tross av at Corolla var månedens mest populære modell, og at Toyota stadig setter nye rekorder i rabatter og andre incentiver, ble gapet mellom GM og Toyota denne gangen på solide 70.000 enheter. Dermed røyk aksjekursen 15 prosent i været midt på dagen.
Bensinprisen der er nå nesten 40 prosent høyere enn for et år siden. Dermed har for eksempel salget av USAs (en gang) mest populære bil, Fords F-serie truck, sunket med 40 prosent, mens salget av Toyotas store Tundra er mer enn halvert.
Honda er det eneste merket av betydning som kom ut av juni med pluss. Opp 1,1 prosent, og har dermed passert Chrysler i totalvolum.