-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
GM i pluss og med ny sjef
Etter annet kvartal kunne GM bokføre 1,3 milliarder dollar som gevinst. Litt av en endring fra insolvensperioden for ett år siden, da de kunne vise 12,9 milliarder baklengs.

Det er selvfølgelig krisa som gjør at man igjen ser lyset. Gjeld ble slettet, drastiske rasjonaliseringsgrep kunne gjennomføres og man fikk en eier – staten – som var meget mer tolerant enn en utålmodig børs.
Men børsen lokker allikevel nå som verden igjen smiler. Alle tegn tyder i retning av at selskapet planlegger en IPO – legge ut aksjer for salg til publikum igjen.
To såpass strålende kvartaler som de kan vise til, er sannsynligvis nok til å overbevise et forholdsvis optimistisk marked om at GM har en fremtid og er verd å sette penger i.
Spørsmålet er hvordan markedet vil reagere på at GM-sjef Ed Whitacre har sagt fra at han vil gå av og skal erstattes av Dan Akerson. Whitacre ble styreformann i GM da konsernet gjenoppsto etter kapittel 11-perioden i juli i fjor, og han ble administrerende i desember.
Ingen er i tvil om at Whitacre har gjort en glimrende jobb med å kutte GM-byråkratiet, hente inn et nytt, effektivt mellomledersjikt, endre hele kulturen og forenkle hele den enorme organisasjonen.
Men hvis markedet konkluderer at han ennå ikke har gjort nok, kan IPO’en få en lunken mottakelse.
Akerson skal inn som sjef allerede 1. september, og skal overta styreformann-klubben ved årsskiftet.
Og noe av det han må møte så fort som mulig, er for eksempel synkende markedsandeler i Kina, India og Brasil, et synkende tilskudd fra den internasjonale delen av virksomheten (500 millioner dollars, ned fra 700) og skikkelig røde tall i Europa.
Riktignok har Nick Reilly bremset blodtapet, i annet halvår var det 160 millioner dollar i minus, første kvartal viste mer enn 450 millioner i rødt.
Etter annet halvår sank Opel / Vauxhall markedsandelen fra 9,1 til 8,6 prosent. Og i motsetning til Mercedes, BMW og Audi, kan ikke Opel støtte seg på det kinesiske eller andre oversjøiske markeder.
Men Reilly har lovet å komme i balanse neste år, og at 2012 vil vise overskudd igjen.
Verken den amerikanske eller canadiske regjeringen, som til sammen eier 72 prosent av selskapet, har kommentert ryktene om IPO-planene, eller antydet hvor mye de ønsker å selge i første omgang.
Men Ed Whitacre har sagt at han regner med å ”rulle ut alt på en gang”.
- Vi ønsker ikke å være kjent som Government Motors, kommenterte han. I og med at Akerson har sittet i GM-styret som regjeringens representant, kan vi nok regne med at det hele har grønt lyst ganske langt ovenfra.