GM synliggjør identitet

Med umiddelbar virkning vil GM utstyre alle sine biler som produseres og selges i Nord-Amerika med konsernets logo i tillegg til merkeidentiteten.

Publisert Sist oppdatert

GM-logoen skal på plass på alle US-produkter
GM-logoen skal på plass på alle US-produkter

Alle eksisterende 2005-modeller og nye modeller fra 2006 av merkene Chevrolet, Pontiac, Buick, GMC, Cadillac, Saab, Hummer og Saturn som er produsert i Nord-Amerika vil få den nye logoen montert.

”Våre studier viser at konsumenter verdsetter GM-navnet. De liker å vite at bilene deres drar fordeler av GMs globale ekspertise med hensyn til motor, design, engineering og avansert elektronikk, sier Mark LaNeve, visepresident for salg, service og marketing i Nord-Amerika.

”GM-navnet snakker til folk, fortsetter LaNeve. ”Det er et navn folk stoler på, vi har vært i bransjen i snart 100 år og vi er verdens største bilprodusent. Undersøkelser viser at mange ikke er klar over at deres bil kommer fra et merke i GM-familien. Det ønsker vi å endre på ved å synliggjøre konsernets logo på våre produkter.”

Merket vil være kvadratisk og sølvfarget med GM-logoen inngravert og vil få en passende plassering på hver side av bilen, mellom for- og bakhjul.

Powered by Labrador CMS