-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Tre politihjul fra Honda
I årets designkonkurranse, en god tradisjon i forbindelse med bilutstillingen i Los Angeles, deltar Honda, Japan, med en annerledes trehjuling.
Bilutstillingen i Los Angeles åpner i helgen, og som vanlig har de fått med noen av de store bilfabrikkenes toppdesignere på å drømme seg inn i fremtiden. I år er temaet «Politibil som møter behovene i 2025».
Det er også ganske vanlig at arrangørene har fått med seg kjente designere som dommere for å finne det mest vellykkede forslaget, men i år er dommerkollegiet forsterket med en tidligere politimann fra California – som for sikkerhets skyld også er en av USAs store bilsamlere.
En fagjury som behersker alle fag, med andre ord.
For første gang deltar et oversjøisk designkontor i dette arrangementet. Det er de hjemme hos Honda som åpenbart synes at deres California-kolleger har det så morsomt at dette vil de også være med på.
Denne tre-hjuls Traffic Crawler kommer derfor fra Hondas Advanced Design plassert midt i hjertet av Tokyo.
Utgangspunktet er at nå (altså i 2025) begynner den gamle California bilkulturen å vokse frem igjen i kjølvannet på ubegrenset bruk, nå som alle bilene er utslippsfrie og bygget av organiske materialer.
Dermed har vi igjen fått et ganske forvirret trafikkbilde, ikke minst fordi bilene begynner å bli virkelig store. Derfor har det vært nødvendig å bygge patruljebiler som er tøffe, tåler en trøkk, og som kan ta seg lett frem i den tette trafikken.
Sporty mobilitet lover Honda oss her, koblet med den tøffheten som er nødvendig for å håndtere tøffe trafikksituasjoner.
Ren Manga, spør du meg.