-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Tre politihjul fra Honda
I årets designkonkurranse, en god tradisjon i forbindelse med bilutstillingen i Los Angeles, deltar Honda, Japan, med en annerledes trehjuling.
Bilutstillingen i Los Angeles åpner i helgen, og som vanlig har de fått med noen av de store bilfabrikkenes toppdesignere på å drømme seg inn i fremtiden. I år er temaet «Politibil som møter behovene i 2025».
Det er også ganske vanlig at arrangørene har fått med seg kjente designere som dommere for å finne det mest vellykkede forslaget, men i år er dommerkollegiet forsterket med en tidligere politimann fra California – som for sikkerhets skyld også er en av USAs store bilsamlere.
En fagjury som behersker alle fag, med andre ord.
For første gang deltar et oversjøisk designkontor i dette arrangementet. Det er de hjemme hos Honda som åpenbart synes at deres California-kolleger har det så morsomt at dette vil de også være med på.
Denne tre-hjuls Traffic Crawler kommer derfor fra Hondas Advanced Design plassert midt i hjertet av Tokyo.
Utgangspunktet er at nå (altså i 2025) begynner den gamle California bilkulturen å vokse frem igjen i kjølvannet på ubegrenset bruk, nå som alle bilene er utslippsfrie og bygget av organiske materialer.
Dermed har vi igjen fått et ganske forvirret trafikkbilde, ikke minst fordi bilene begynner å bli virkelig store. Derfor har det vært nødvendig å bygge patruljebiler som er tøffe, tåler en trøkk, og som kan ta seg lett frem i den tette trafikken.
Sporty mobilitet lover Honda oss her, koblet med den tøffheten som er nødvendig for å håndtere tøffe trafikksituasjoner.
Ren Manga, spør du meg.