-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
LA Design: Acura
Som vanlig har bilutstillingen i Los Angeles invitert fabrikkenes designavdeling til å komme med sin oppfatning av et gitt tema. I dag slipper vi til Honda R&D Americas.
Vi har tidligere vist hvordan Hondas Advanced studio i Japan tenker. Her får vi se hva deres amerikanske tenketank har kommet frem til.
Her går de ut fra at mennesker og maskiner har utviklet en dypere interaksjon enn den vi kan forestille oss i dag. Implantater kan for eksempel hjelpe mennesker til å koble opp mot objekter og modifisere dem slik at de yter mer hva angår komfort eller prestasjon.
Dette vil blant annet bety at teknologien ikke bare kommer til å møte bilistenes behov, men også forutse dem, og innrette seg deretter.
Fremtidens Acura vil bli som en stor sandkasse, forteller de, der menneskene kan utvikle kreativitet og nyte slik at bilen får en meget mer sentral rolle i passasjerens daglige liv.
Bilen, som de har tenkt seg den, består av et innvendig og et utvendig skall som er forbundet med et nesten stålullaktig element som flekser og retter seg etter brukernes behov.
Hele interiøret er bygget opp av et formbart stoff som lar seg forme etter behov og ønsker, bare ved å dra eller dytte i det.
På den måten kan man også bygge behagelig plass til en eller to om bord.
Ved hjelp av biometri og kunstig hukommelse vil bilen snart forstå hver brukers spesielle behov og oppførsel og innrette seg selv etter det. Enten ved å endre ytelse eller endre fasong.
Og dersom noen syntes denne (også lett tåkete) beskrivelsen hørtes mykere ut enn for de andre fire kan det ha sin forklaring. Nesten halvparten av denne gruppen – og det inkluderer de to designsjefene – er kvinner. Hos de andre var det nesten 100 prosent menn.