-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Honda i LA-fremtid
Arrangørene av bilutstillingen i Los Angeles har invitert Californias designsentra til å vise hvordan de ser for seg fremtiden. I dag viser vi Hondas bidrag.
En god ting med Los Angeles-messen, i tilegg til at den foregår i norsk sommertemperatur i november, er at de i mange år har fått bilfabrikkenes designsentra i California til å bidra med litt høyt-tenking.
I år skulle de tenke om en bil for ungdom i 2030. En bil bygget for folk som har vokst opp med Internett, mobiltelefon og grenseløse muligheter for kommunikasjon. Audi/VW, GM, Honda, Mazda, Nissan og Toyota var de som var med i år med sine toppfolk.
Nå er det Hondas tur.
Der har designerne tatt utgangspunkt i individualitet. Det som gjør mennesket helt spesielt er dets DNA-oppskrift. Hondas modell, Helix heter den, kobler seg opp mot brukerens DNA og inntar en form som er helt enestående.
Men den må uansett finne seg til rette i et trafikkmiljø, og det gjør den etter en skikkelig gen-oppskrift. Akkurat som et DNA har bilen tre hovedformer. A, B eller Z.
Som A er den kort og bred, for å få plass i tett trafikk. Som B er den lang og lav for å være mest mulig effektiv når den kjører på høyfarts-ringveiene i fremtidens byer. Og som Z er den smal og kort for å møte storbyenes virkelige trafikk-korker.
Her sitter sågar passasjerene to i høyden for å få til minst mulig fotavtrykk i forhold til volumet.
Her er det Dave Marek, Hiyah Bridan og Michael Baytion som har gjennomført prosjektet. Marek har vært sjef ved Hondas tenketank i California så lenge noen kan huske. Og hans posisjon er fast, i motsetning til alle de andre som jobber der – de er på rotasjon.