-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Honda i LA-fremtid
Arrangørene av bilutstillingen i Los Angeles har invitert Californias designsentra til å vise hvordan de ser for seg fremtiden. I dag viser vi Hondas bidrag.
En god ting med Los Angeles-messen, i tilegg til at den foregår i norsk sommertemperatur i november, er at de i mange år har fått bilfabrikkenes designsentra i California til å bidra med litt høyt-tenking.
I år skulle de tenke om en bil for ungdom i 2030. En bil bygget for folk som har vokst opp med Internett, mobiltelefon og grenseløse muligheter for kommunikasjon. Audi/VW, GM, Honda, Mazda, Nissan og Toyota var de som var med i år med sine toppfolk.
Nå er det Hondas tur.
Der har designerne tatt utgangspunkt i individualitet. Det som gjør mennesket helt spesielt er dets DNA-oppskrift. Hondas modell, Helix heter den, kobler seg opp mot brukerens DNA og inntar en form som er helt enestående.
Men den må uansett finne seg til rette i et trafikkmiljø, og det gjør den etter en skikkelig gen-oppskrift. Akkurat som et DNA har bilen tre hovedformer. A, B eller Z.
Som A er den kort og bred, for å få plass i tett trafikk. Som B er den lang og lav for å være mest mulig effektiv når den kjører på høyfarts-ringveiene i fremtidens byer. Og som Z er den smal og kort for å møte storbyenes virkelige trafikk-korker.
Her sitter sågar passasjerene to i høyden for å få til minst mulig fotavtrykk i forhold til volumet.
Her er det Dave Marek, Hiyah Bridan og Michael Baytion som har gjennomført prosjektet. Marek har vært sjef ved Hondas tenketank i California så lenge noen kan huske. Og hans posisjon er fast, i motsetning til alle de andre som jobber der – de er på rotasjon.