-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Honda i LA-fremtid
Arrangørene av bilutstillingen i Los Angeles har invitert Californias designsentra til å vise hvordan de ser for seg fremtiden. I dag viser vi Hondas bidrag.
En god ting med Los Angeles-messen, i tilegg til at den foregår i norsk sommertemperatur i november, er at de i mange år har fått bilfabrikkenes designsentra i California til å bidra med litt høyt-tenking.
I år skulle de tenke om en bil for ungdom i 2030. En bil bygget for folk som har vokst opp med Internett, mobiltelefon og grenseløse muligheter for kommunikasjon. Audi/VW, GM, Honda, Mazda, Nissan og Toyota var de som var med i år med sine toppfolk.
Nå er det Hondas tur.
Der har designerne tatt utgangspunkt i individualitet. Det som gjør mennesket helt spesielt er dets DNA-oppskrift. Hondas modell, Helix heter den, kobler seg opp mot brukerens DNA og inntar en form som er helt enestående.
Men den må uansett finne seg til rette i et trafikkmiljø, og det gjør den etter en skikkelig gen-oppskrift. Akkurat som et DNA har bilen tre hovedformer. A, B eller Z.
Som A er den kort og bred, for å få plass i tett trafikk. Som B er den lang og lav for å være mest mulig effektiv når den kjører på høyfarts-ringveiene i fremtidens byer. Og som Z er den smal og kort for å møte storbyenes virkelige trafikk-korker.
Her sitter sågar passasjerene to i høyden for å få til minst mulig fotavtrykk i forhold til volumet.
Her er det Dave Marek, Hiyah Bridan og Michael Baytion som har gjennomført prosjektet. Marek har vært sjef ved Hondas tenketank i California så lenge noen kan huske. Og hans posisjon er fast, i motsetning til alle de andre som jobber der – de er på rotasjon.