-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
![Huawei Luxeed](https://image.bilnorge.no/4060994.webp?imageId=4060994&width=960&height=548&format=jpg)
Smart bil
En Huawei på hjul
En mobiltelefon på hjul er et forslitt bilde på de moderne, elektronikktunge bilene. Men hva skjer når en mobiltelefonprodusent skal bygge bil? Blir det da hjul på en mobiltelefon? Kanskje Huawei gir deg svaret en dag.
Apple skulle bygge elbil. Sony også. Foxconn har vist konsepter som de utviklet sammen med Pininfarina. Og ryktene om en Huawei-innsats har gått lenge.
Ikke bare rykter forresten, konkrete konsepter og biler har vært vist.
Vil du ha listen?
Sammen med Seres lanserte de merkenavnet Aito i 2022 – det eksisterer fremdeles.
I 2022 fortalte næringsvisen 36kr at Huawei utviklet to modeller med Chery, en modell sammen med JAC (som bygger biler for NIO) og at de samarbeidet med Arcfox – et merke under BAIC.
Nå rykker den virkelige produksjonsbilen åpenbart nærmere.
Etter den store Huawei Developer Conference nylig dukket dette bildet opp på Weibo-kontoen til Yu Chengdong.
Han er leder for selskapets avdeling for smarte bil-løsninger – og åpenbart også smarte biler.
Det som først og fremst var tema på selve konferansen var selskapets nye operativsystem, Harmony OS 4, men denne bilen, Luxeed som han kalte den på nettet, er åpenbart den fysiske innpakningen av OS-et.
Han kaller den en bil i Smart Selection modellutvalget, det vil si biler de vil utvikle med andre produsenter der Huawei kan bidra med mye mer enn operativsystemer og smarte løsninger. De hjelper til med å definere produktet, bidrar med marketing og med spesialkunnskap på kjerneområder.
På grunn av modellnavnet på denne er det lett å spekulere om at den skal oppstå i et samarbeid med Chery som allerede har et merke som heter Exeed. Med andre ord, en Luxux-Exeed. Dessuten er det ganske lett å finne design-fellesskap mellom denne og Exeed Sterra ES.