-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Smart bil
En Huawei på hjul
En mobiltelefon på hjul er et forslitt bilde på de moderne, elektronikktunge bilene. Men hva skjer når en mobiltelefonprodusent skal bygge bil? Blir det da hjul på en mobiltelefon? Kanskje Huawei gir deg svaret en dag.
Apple skulle bygge elbil. Sony også. Foxconn har vist konsepter som de utviklet sammen med Pininfarina. Og ryktene om en Huawei-innsats har gått lenge.
Ikke bare rykter forresten, konkrete konsepter og biler har vært vist.
Vil du ha listen?
Sammen med Seres lanserte de merkenavnet Aito i 2022 – det eksisterer fremdeles.
I 2022 fortalte næringsvisen 36kr at Huawei utviklet to modeller med Chery, en modell sammen med JAC (som bygger biler for NIO) og at de samarbeidet med Arcfox – et merke under BAIC.
Nå rykker den virkelige produksjonsbilen åpenbart nærmere.
Etter den store Huawei Developer Conference nylig dukket dette bildet opp på Weibo-kontoen til Yu Chengdong.
Han er leder for selskapets avdeling for smarte bil-løsninger – og åpenbart også smarte biler.
Det som først og fremst var tema på selve konferansen var selskapets nye operativsystem, Harmony OS 4, men denne bilen, Luxeed som han kalte den på nettet, er åpenbart den fysiske innpakningen av OS-et.
Han kaller den en bil i Smart Selection modellutvalget, det vil si biler de vil utvikle med andre produsenter der Huawei kan bidra med mye mer enn operativsystemer og smarte løsninger. De hjelper til med å definere produktet, bidrar med marketing og med spesialkunnskap på kjerneområder.
På grunn av modellnavnet på denne er det lett å spekulere om at den skal oppstå i et samarbeid med Chery som allerede har et merke som heter Exeed. Med andre ord, en Luxux-Exeed. Dessuten er det ganske lett å finne design-fellesskap mellom denne og Exeed Sterra ES.