-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Tekniker
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Kundefrontmedarbeider
Møller Bil Ensjø
-
PKK-kontrollør
Møller Bil Ensjø
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Selger, Volvo
Bilia Follo
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Bilmekaniker
Porsche Center Son AS
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS

Smart bil
En Huawei på hjul
En mobiltelefon på hjul er et forslitt bilde på de moderne, elektronikktunge bilene. Men hva skjer når en mobiltelefonprodusent skal bygge bil? Blir det da hjul på en mobiltelefon? Kanskje Huawei gir deg svaret en dag.
Apple skulle bygge elbil. Sony også. Foxconn har vist konsepter som de utviklet sammen med Pininfarina. Og ryktene om en Huawei-innsats har gått lenge.
Ikke bare rykter forresten, konkrete konsepter og biler har vært vist.
Vil du ha listen?
Sammen med Seres lanserte de merkenavnet Aito i 2022 – det eksisterer fremdeles.
I 2022 fortalte næringsvisen 36kr at Huawei utviklet to modeller med Chery, en modell sammen med JAC (som bygger biler for NIO) og at de samarbeidet med Arcfox – et merke under BAIC.
Nå rykker den virkelige produksjonsbilen åpenbart nærmere.
Etter den store Huawei Developer Conference nylig dukket dette bildet opp på Weibo-kontoen til Yu Chengdong.
Han er leder for selskapets avdeling for smarte bil-løsninger – og åpenbart også smarte biler.
Det som først og fremst var tema på selve konferansen var selskapets nye operativsystem, Harmony OS 4, men denne bilen, Luxeed som han kalte den på nettet, er åpenbart den fysiske innpakningen av OS-et.
Han kaller den en bil i Smart Selection modellutvalget, det vil si biler de vil utvikle med andre produsenter der Huawei kan bidra med mye mer enn operativsystemer og smarte løsninger. De hjelper til med å definere produktet, bidrar med marketing og med spesialkunnskap på kjerneområder.
På grunn av modellnavnet på denne er det lett å spekulere om at den skal oppstå i et samarbeid med Chery som allerede har et merke som heter Exeed. Med andre ord, en Luxux-Exeed. Dessuten er det ganske lett å finne design-fellesskap mellom denne og Exeed Sterra ES.