-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Transport i Frankfurt
20 kilometer må man gå dersom man skal besøke alle stands i Frankfurt. Journalistene slipper, bilfabrikkene transporterer dem. Mini gjør det med virkelig stil.
Det er tyske Automobilwoche som har regnet ut minimum spasertur dersom man ønsker å få med seg alt på IAA.
Det betyr også minst fem timer – under forutsetning at man ikke stopper opp for å glane, prate, fotografere, få inntrykk, gi inntrykk, ete en pølse, ringe hjem – eller hva ellers det er man foretar seg på en slik tur.
Derfor – blant annet – er jeg veldig imponert av kolleger som klarer å gjøre dette unna på en dag, og attpåtil klare å oppdage nok på den dagen til å kunne pontifikere at det ikke fantes noe særlig nytt der.
Men det er ikke det dette skulle handle om. Frankfurt-messen består av en rekke haller, ofte med stor avstand mellom.
Riktignok er de forbundet med rullende fortau, men da må du opp i annen etasje, og siden få av hallene hadde utstillere i annen også, i år, var det like greit å holde seg på bakken.
Der trillet en evig strøm av biler. Riktignok en og annen S-klasse, men de fleste var hybride – eller el-drevne.
Første gang noen hadde sett 10 BMW i3 i trafikk samtidig, og for mange var det første gang journalister hadde sittet inni en. (Påfallende mange som snublet i den høye kanten under dørene, og påfallende at BMW kun brukte biler med top-end interiøret med bøyd, lyst tre og ikke det triste sort-på-sort wanna-be skinn interiøret).
Poenget mitt er at oppi all denne rensligheten og det politisk korrekte viste Mini en herlig kjøss-meg-bak innstilling.
De hadde funnet frem noen gamle, originale, Minier, med stinkende motorer (de har ikke møtt en katalysator så lengde de har levd og savner blyet alvorlig), og med skikkelig rykk i transmisjonen. Sågar med høyre-ratt.
Så hadde de tatt ut passasjersetet foran, slik at i hvert fall den ene journalisten bak virkelig kunne strekke ut beina.
Spesielt enkelt var det allikevel ikke å komme ut eller inn av dem – men jeg kan forsikre, køen etter å ta del i denne transporten var mye lenger enn køen for å erobre noen av de andre skyss-mulighetene.