-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Iveco i øst og vest
Helt parallelt dukker det opp to, nesten motsatte historier om Iveco. Daily skal kanskje eksporteres vestover, til USA, mens busser kanskje skal bygges i den helt andre retningen: i Kina.
Det antydes at ikke før man ser et marked der på 20-30.000 slike i året vil dette eventuelt bli noe av. Da kan det til gjengjeld bli produksjon av den på en av fabrikkene til partneren, GM.
Samtidig gjentar Iveo sine signaler fra tidlig i fjor om at de fremdeles er på utkikk etter en oppkjøpskandidat enten i USA eller her hjemme. Både MAN og DAF har vært lett tilbeilet av italienerne tidligere.
Samtidig som dette sies har Iveco underskrevet en avtale om felles bedrift med Changzou Bus Co. Denne tidligere rent kinesiske fabrikken bygget 5.600 tur- og bybusser i fjor, og ble dermed nummer tre blant landets bussbyggere. Nå skal det bli flere. Når de første bussene med Iveco-merket kommer fra fabrikken neste år, har man tatt peiling på kanskje så mange som 10.000 pr. år.
Markedet ventes å kunne absorbere mellom 50. og 60.000 enheter pr. år, og er derfor det mest interessante bussmarkedet i verden.
Fra før samarbeider Iveco med en kinesisk fabrikk som bygger Daily og en fabrikk der de eier en tredel har bygget gearkasser for dem i fem år nå.