-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Iveco i øst og vest
Helt parallelt dukker det opp to, nesten motsatte historier om Iveco. Daily skal kanskje eksporteres vestover, til USA, mens busser kanskje skal bygges i den helt andre retningen: i Kina.
Det antydes at ikke før man ser et marked der på 20-30.000 slike i året vil dette eventuelt bli noe av. Da kan det til gjengjeld bli produksjon av den på en av fabrikkene til partneren, GM.
Samtidig gjentar Iveo sine signaler fra tidlig i fjor om at de fremdeles er på utkikk etter en oppkjøpskandidat enten i USA eller her hjemme. Både MAN og DAF har vært lett tilbeilet av italienerne tidligere.
Samtidig som dette sies har Iveco underskrevet en avtale om felles bedrift med Changzou Bus Co. Denne tidligere rent kinesiske fabrikken bygget 5.600 tur- og bybusser i fjor, og ble dermed nummer tre blant landets bussbyggere. Nå skal det bli flere. Når de første bussene med Iveco-merket kommer fra fabrikken neste år, har man tatt peiling på kanskje så mange som 10.000 pr. år.
Markedet ventes å kunne absorbere mellom 50. og 60.000 enheter pr. år, og er derfor det mest interessante bussmarkedet i verden.
Fra før samarbeider Iveco med en kinesisk fabrikk som bygger Daily og en fabrikk der de eier en tredel har bygget gearkasser for dem i fem år nå.