-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Jaguar blir storebror
Ved (nesten) Norgespremieren på Jaguar E-PACE og en ny Range Rover, ble vi fortalt at for første gang i historien ville Jaguar bli større enn Range- og Land Rover i Norge. Det hjelper med en elbil i tillegg.
Det er opplagt at med økende modellutvalg blir bilene fra Jaguar og Land Rover et alternativ for stadig flere.
Importøren demonstrerer det ganske overbevisende med sin premiere på den nye Jaguar E-Pace og på Range Rover Sport Plug In Hybrid.
Du har så vidt sett dem på BilNorge etter utstillingen i Bergen forrige helg, men nå er det de mange østlands-kundene som er invitert til to dagers fremvisning på Fornebuporten utenfor Oslo.
Salgssjef Jacob Moer Aanonsen lover å selge minst 200 E-Pace neste år, til det han kaller «aggressive priser». På bilen sto det 599.000, men da var det med utstyr og full pakke for ca. 100.000 kroner.
Det virker også som de første restverdiene som er beregnet, etter at bilen endelig kom på JATO i forrige, uke fint kan la seg sammenlikne med litt tyskere konkurrenter. Man har åpenbart tro på at 150-hesters dieseler godt kan selges videre om tre år.
Med andre ord: en ganske lovende pris-start for en modell som er helt ny i Jaguar-sammenheng.
Og ganske nødvendig for salget antakelig – han regner også med at så mange som 80 % av bilene vil bli kjøpt av kunder som aldri har vært borti Jaguar før, og da er pris et spesielt godt våpen.
Hos Range Rover Sporten sto det 945.900 på ruta, men der er det ganske enkelt å fortsette å spekke oppover.
Salgsprognosene for disse modellene er litt mer usikker, men Aanonsen antydet at han gjerne ville ha fem prosent av PIH-markedet i dette segmentet. Da snakker vi nok et volum som er høyere enn det han antydet for E-PACE.
Vi går ut fra at når 2018 er omme vil styrkeforholdet mellom Jaguar og Land Rover bli 1000/800.
Det som sikkert kommer til å stå for det skikkelige Jaguar-innslaget neste år blir I-Pace, elbilen. Den bygges på den samme Magna-Steyr-fabrikken i Østerrike som også bygger E-Pace.
Det later til at el-bilen ikke vil komme før uti annet halvår, men at Norge da blir et prioritert marked.
Fremvisningen er åpen for inviterte, men jeg er ganske sikker på at hvis du uinvitert men helt tilfeldig skulle dette innom, vil du ikke bli direkte avvist.
Ta en spesiell titt på interiøret i E-Pace. Materialer og farger der er gjort av en av mine favoritter, Jessica Saul. Hun ble hentet rett fra Calvin Klein til dette X540-prosjektet da det startet på sommeren 2014.
For ordens skyld: Hvis du «tilfeldigvis» skulle rusle innom i dag eller i morgen så ikke vent til senere enn tre (16.00 fredag). Og ikke kom før ved 12-tiden i morgen. Kunstverkene på utsiden forteller deg klart hvor inngangen er.