-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS
Presidentfeiring av Lancia
Hvor kult er ikke det? Å engasjere hele Quirinale – presidentpalasset i Roma – for å feire en litt sær Lancia-modell.
Etter åtte avstemninger i Nasjonalforsamlingen uten at man fant en kompromiss-kandidat, ble det klart at 80 år gamle Sergio Mattarella sier ja til å sitte enda en periode.
Han bor i hvert fall ganske bra da, i Quirinale-palasset, 20 ganger så stort som det Hvite Hus, med et ganske greit hageanlegg og en staselig garde.
Pluss en gammel bil.
Den offisielle presidentbilen i Italia er en spesialbygget Lancia Flaminia med åpent karosseri og plass til fem – pluss to på klappseter.
Bilen startet på Genève-utstillingen i 1957 med 2,6-liters V6 og masse luksus.
I 1961 fant Giovanni Gronchi, presidenten den gang, ut at det holdt ikke lenger med den gamle Fiat 2800 fra 1939 nå som han skulle være vert for dronning Elizabeths besøk.
Her er bilen Emmanuel Macron blir kjørt i
Pininfarina satte i gang, modellen het internt 335 – som var den forlengede akselavstanden i centimeter – og det ble likegodt bygget fem av dem.
Alle med adresse Garasjen, Quirinale, Roma.
Fire av dem har kanvastak som kan åpnes, den siste har et som ikke kan åpnes. De ble lakkert i en helt spesiell blåfarge, og – ganske utrolig når man tenker på hvor gode italienerne er på skinn – læret i interiøret kom fra engelske Connoly.
Og så fikk de navn. Oppkalt etter berømte hester i den pavelige stall, som også ligger på anlegget.
Belfiore, Belmonte og Belvedere var åpne, Belsito kunne ikke åpnes.
Dronningen av England var den første som ble kjørt i en av dem. Siden har de vært brukt til mange statsbesøk. Charles de Gaulle og John F. Kennedy er blant dem som er transportert så eksklusivt.
I 2001 ble de omhyggelig restaurert og modernisert. To av dem bor fremdeles på palasset og brukes regelmessig til store anledninger. Belsito finner du på militære kjøretøy-museet i Roma mens Belmonte bor på bilmuseet i Torino.
Da skal vel Mattarella kjøres i enten Belfiore eller i Belvedere når han skal starte sin neste periode.
Men hva med dem femte? Den som ikke engang fikk noe navn.
Lancia melder ikke noe om den i pressemeldingen som handler om at de fikk rigget opp hele festforestillingen for et slags jubileum.
Men Torino-avisen La Stampa skriver kryptisk at Dronningen fikk med seg en av bilene hjem og at det har stått ubrukt i garasjen i Buckingham Palace siden 1961.
Selv om ingen har bekreftet det – sier avisen.
Og dermed er vel garasjejakten snart i gang.