-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Presidentfeiring av Lancia
Hvor kult er ikke det? Å engasjere hele Quirinale – presidentpalasset i Roma – for å feire en litt sær Lancia-modell.
Etter åtte avstemninger i Nasjonalforsamlingen uten at man fant en kompromiss-kandidat, ble det klart at 80 år gamle Sergio Mattarella sier ja til å sitte enda en periode.
Han bor i hvert fall ganske bra da, i Quirinale-palasset, 20 ganger så stort som det Hvite Hus, med et ganske greit hageanlegg og en staselig garde.
Pluss en gammel bil.
Den offisielle presidentbilen i Italia er en spesialbygget Lancia Flaminia med åpent karosseri og plass til fem – pluss to på klappseter.
Bilen startet på Genève-utstillingen i 1957 med 2,6-liters V6 og masse luksus.
I 1961 fant Giovanni Gronchi, presidenten den gang, ut at det holdt ikke lenger med den gamle Fiat 2800 fra 1939 nå som han skulle være vert for dronning Elizabeths besøk.
Her er bilen Emmanuel Macron blir kjørt i
Pininfarina satte i gang, modellen het internt 335 – som var den forlengede akselavstanden i centimeter – og det ble likegodt bygget fem av dem.
Alle med adresse Garasjen, Quirinale, Roma.
Fire av dem har kanvastak som kan åpnes, den siste har et som ikke kan åpnes. De ble lakkert i en helt spesiell blåfarge, og – ganske utrolig når man tenker på hvor gode italienerne er på skinn – læret i interiøret kom fra engelske Connoly.
Og så fikk de navn. Oppkalt etter berømte hester i den pavelige stall, som også ligger på anlegget.
Belfiore, Belmonte og Belvedere var åpne, Belsito kunne ikke åpnes.
Dronningen av England var den første som ble kjørt i en av dem. Siden har de vært brukt til mange statsbesøk. Charles de Gaulle og John F. Kennedy er blant dem som er transportert så eksklusivt.
I 2001 ble de omhyggelig restaurert og modernisert. To av dem bor fremdeles på palasset og brukes regelmessig til store anledninger. Belsito finner du på militære kjøretøy-museet i Roma mens Belmonte bor på bilmuseet i Torino.
Da skal vel Mattarella kjøres i enten Belfiore eller i Belvedere når han skal starte sin neste periode.
Men hva med dem femte? Den som ikke engang fikk noe navn.
Lancia melder ikke noe om den i pressemeldingen som handler om at de fikk rigget opp hele festforestillingen for et slags jubileum.
Men Torino-avisen La Stampa skriver kryptisk at Dronningen fikk med seg en av bilene hjem og at det har stått ubrukt i garasjen i Buckingham Palace siden 1961.
Selv om ingen har bekreftet det – sier avisen.
Og dermed er vel garasjejakten snart i gang.