-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nissan i LA-fremtid
Arrangørene av bilutstillingen i Los Angeles har invitert Californias designsentra til å vise hvordan de ser for seg fremtiden. I dag viser vi Nissans bidrag.
Bilutstillingen i Los Angeles bygger seg sakte og sikkert opp til å bli en skikkelig rival til Detroit. Bare geografien forteller jo egentlig hvor fordelen er, november i LA eller januar i snø-og-vind-Michigan?
En annen god ting med LA-messen er at de i mange år har fått bilfabrikkenes designsentra i California til å bidra med litt høyt-tenkning. I år skulle de tenke om en bil for ungdom i 2030.
En bil bygget for folk som har vokst opp med Internett, mobiltelefon og grenseløse muligheter for kommunikasjon. Audi/VW, GM, Honda, Mazda, Nissan og Toyota var de som var med i år med sine toppfolk.
Nå skal du møte V2G (UNLMTD) fra Nissan.
Deres bidrag har fått dette navnet nettopp fordi den er en del av en grid. Alle USAs veier er elektrifisert og det betyr at transportnettet er blitt et ultraeffektivt nett, en Grid. Akkurat som hele det elektriske nettverket er blitt 50 prosent mer effektivt etter at de begynte å bruke nano-teknologi der.
V2G betyr selvfølgelig Vehicle to Grid, dersom du ikke forsto det, og det hele fungerer som et slags mobiltelefonabonnement. Du beveger deg i et definert nettverk, med full adgang til andre grider. Nissans grid er den mest populære i USA derfor er deres elektriske V2G biler markedsledere i nasjonen.
Det gjør selvfølgelig ikke noe at de også er stilige og har en brukervennlig arkitektur. Men det har også vist seg at LA-ungdommen setter stor pris på at her kan man hacke seg inn og så ta bilen Off-grid hvilket gir fantastiske muligheter. Kreativ LA-mentalitet fornekter seg ikke.
Stephen Moneypenny har stått i spissen for Nissan-innsatsen, og han har hatt med seg Ryan Campbell, Satoru Hasegawa, Hanu Yoo og Randy Rodroguez..
En morsom parentes er at Ryan Campbell traff vi i Frankfurt for to år siden. Da vant han prisen for ”Beste produksjons Interiør” i en konkurransen ”Interior Motives” arrangerte for studenter over hele verden.