-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nå er EQS på samlebåndet
Produksjonen av elektriske EQS har nå startet ved den flunkende nye Factory 56 i Mercedes-Benz sitt hovedanlegg i Sindelfingen.
– EQS produseres på en av de mest moderne bilfabrikkene i verden, nemlig Factory 56 i Sindelfingen. Fabrikken er utviklet med bærekraft i fokus og er blant annet karbonfri og CO2-nøytral, noe som gjør EQS til en bil med fokus på miljøet i flere ledd, sier konserndirektør Kjetil Myhre i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.
EQS er den første helelektriske modellen som produseres på Factory 56, og der vil den ha godt selskap fra både S-Klasse sedan og Mercedes-Maybach S-Klasse.
EQS-produksjonen eksemplifiserer bærekraftig og CO2-nøytral bilproduksjon hos Mercedes-Benz. Flere tiltak som forbedrer både miljøvern og ressursbevaring karakteriserer fabrikken.
For eksempel dekker solcelleanlegget på taket av hallen rundt 30 prosent av det årlige strømbehovet.
På grunn av den gode produksjonsfleksibiliteten er det mulig å montere forskjellige karosserityper og drivlinjevarianter på en og samme produksjonslinje.
Prosessene og utstyret i produksjonshallen til Factory 56 kan derfor tilpasses nøyaktig til kravene fra den elektriske EQS-modellen. Dette blir ekstra tydelig i modulstasjonen der kjøretøyets karosseri kobles til drivlinjen.
Effektiviteten i produksjonen har også økt betydelig, noe som blant annet skyldes det høye digitaliseringsnivået.
Produktutvikling og produksjon blir ifølge Mercedes-Benz derfor smartere. Hele digitaliseringsstrategien, og dens fokus på mennesker, har som mål å gi best mulig støtte til det daglige arbeidet til de mer enn 1500 ansatte på Factory 56.