-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Produktiv lakkleder/lakkerer
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Mercury på vei opp igjen
Det er ikke så lenge siden man kunne fyre av en kanon inne hos en Mercury forhandler og ikke ha sjangs til å treffe verken en kunde eller en bil. De fantes ikke. Men i stedet for å ende som Oldsmobile, kan ting tyde på at nå er merket på vi tilbake.

Det er bare to år siden det var helt klart at både Mercury og Lincoln var på hekta til å bli frakoblet respiratoren. Det eneste som holdt liv i dem var noen SUVer forsiktig ombygget fra Ford-basis, men egentlig var de ingen god grunn for et fortsatt liv.
Men så begynte det å komme nye modeller, den nye Montego er det kø etter, den selges uten rabatter og 40 prosent av kundene bytter inn ikke-Ford produkter. Hvilket regnes som En God Ting.
Nå snakker Mercury-folket om å selge en halv million biler årlig mot slutten av dette tiåret, det er opp fra 300.000 i fjor. Det skal skje ved hjelp av Mariner, i salg nå, Milan som kommer til høsten og en ny Mountaineer. Mercury er blitt grunnen til at Lincoln eksisterer sies det nå, og toppmerket ligger heller ikke på latsiden når det gjelder nye modeller.
Mercury er ikke blant de eldste bilmerkene. Det oppsto i 1938 da Ford fant ut at de trengte en bil i segmentet mellom Lincoln og Ford. En navnekonkurranse blant kundene medførte langt over 1000 forslag, hvorfor Mercury egentlig ble valgt er fremdeles et mysterium. Noe tyngre enn Merkur eksisterer vel nesten ikke. Men bilen ble en suksess med en gang, her hjemme også. Litt suksess i hvert fall. På markedet allerede i 1939 og det året solgte Fram 36 slike her hjemme.
Det er vel tvilsomt om det blir så mange flere norske Mercurier (iflg. OFV var bestanden 346 ved utgangen av 2003), men håp om at merket kommer til å overleve Oldsmobile med mange år er nå ganske realistisk igjen.