-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mercury på vei opp igjen
Det er ikke så lenge siden man kunne fyre av en kanon inne hos en Mercury forhandler og ikke ha sjangs til å treffe verken en kunde eller en bil. De fantes ikke. Men i stedet for å ende som Oldsmobile, kan ting tyde på at nå er merket på vi tilbake.

Det er bare to år siden det var helt klart at både Mercury og Lincoln var på hekta til å bli frakoblet respiratoren. Det eneste som holdt liv i dem var noen SUVer forsiktig ombygget fra Ford-basis, men egentlig var de ingen god grunn for et fortsatt liv.
Men så begynte det å komme nye modeller, den nye Montego er det kø etter, den selges uten rabatter og 40 prosent av kundene bytter inn ikke-Ford produkter. Hvilket regnes som En God Ting.
Nå snakker Mercury-folket om å selge en halv million biler årlig mot slutten av dette tiåret, det er opp fra 300.000 i fjor. Det skal skje ved hjelp av Mariner, i salg nå, Milan som kommer til høsten og en ny Mountaineer. Mercury er blitt grunnen til at Lincoln eksisterer sies det nå, og toppmerket ligger heller ikke på latsiden når det gjelder nye modeller.
Mercury er ikke blant de eldste bilmerkene. Det oppsto i 1938 da Ford fant ut at de trengte en bil i segmentet mellom Lincoln og Ford. En navnekonkurranse blant kundene medførte langt over 1000 forslag, hvorfor Mercury egentlig ble valgt er fremdeles et mysterium. Noe tyngre enn Merkur eksisterer vel nesten ikke. Men bilen ble en suksess med en gang, her hjemme også. Litt suksess i hvert fall. På markedet allerede i 1939 og det året solgte Fram 36 slike her hjemme.
Det er vel tvilsomt om det blir så mange flere norske Mercurier (iflg. OFV var bestanden 346 ved utgangen av 2003), men håp om at merket kommer til å overleve Oldsmobile med mange år er nå ganske realistisk igjen.