-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Morgan gjør helelektrisk
Det er ikke mye som er feil med en Aero SuperSports, men allikevel skal Morgan pimpe den. Det kan hende de nøyer seg med ett forsøk.

Vi har tidligere fortalt om Morgans forsøk med elbil. Den het Lifecar og arbeidet med det konseptet fortsetter, delvis for offentlige midler.
LES OM: Utrolige Morgan
Men nå har Morgan klart å hente penger fra en annen offentlig kasse, Niche Vehicle Network er det noe som heter, fundet av blant annet næringsdepartementet.
De var med på å betale deler av utviklingskosten for Morgans trehjuling, og nå har de bidratt til det Morgan kaller +E.
Her er utgangspunktet altså en Aero SuperSports, men ut går 4,8-literen fra BMW, den med 8 sylindre og 350 hk eller hva det er. Inn kommer i stedet en 94 hesters Zytek elmotor.
Dette er en motor som allerede blir brukt i en del amerikanske el- og hybridbiler, så den vet hva den står for.
I Morgan-utgaven blir den plassert i midttunnelen foran den samme manuelle girkassen som sitter i bensinutgaven av bilen. Så her skal vi for en gangs skyld få en elbil der vi må skifte gir.
Ikke bare fordi den kan skave enda noen tideler av de fleste aks-tider og fordi man kan legge inn en fornuftig toppfart-utveksling, ”men”, sier Neil Cheeseman, som er Zyteks mann på dette prosjektet, ”også fordi at da blir den morsommere å kjøre”.
Det å dra en girspak gjennom det kompliserte mønsteret mellom de forskjellige girene, er fremdeles en av de få nytelser vi har tilbake. Heldigvis er også el-biten av Morgan opptatt av det.
Hvorfor Morgan gjør dette er vel ikke helt åpenbart. Men de har altså to slike utgaver under bygging. De startet med det i juli, og bilene bør være klare i januar.
Fabrikken selv sier ikke annet enn at ”dersom erfaringene fra disse to viser seg å være positive, vil det kunne resultere i videre utvikling”.
Lydløs Morgan? Jeg er ikke overbevist. La oss i hvert fall håpe de klarer å få karosseriet til å skrangle litt, og kanskje legge på litt knirking fra trematerialene under karosseriet, slik at vi får antydningen av noe som er ekte.