-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Toyota brenselceller til sjøs
Toyota har utviklet et spesialdesignet brenselscellesystem til Energy Observer, det første hydrogenfartøyet til å seile verden rundt.
Toyota har vært involvert i Energy Observer-prosjektet fra starten av fordi bruken av hydrogen er helt avgjørende på denne fantastiske reisen.
I løpet av en seks år lang odysse som startet i 2017, seiler Energy Observer-teamet det første hydrogenskipet som er selvforsynt med energi rundt kloden.
Fremtidens elektrisk drevne fartøy opererer ved hjelp av en blanding av kilder til fornybar energi og et system som produserer karbonfritt hydrogen fra sjøvann.
Energy Observator demonstrerer løsninger for energiomstilling og støtter morgendagens energinettverk for å gjøre dem effektive og anvendelige i stor skala.
Til neste etappe på reisen har Energy Observer og Toyota jobbet tett sammen for å introdusere Toyotas ledende brenselcelle-teknologi i skipet.
Toyota Technical Center Europe har utviklet brenselcelle-systemet spesielt til skipet ved bruk av komponenter som først ble introdusert i Toyota Mirai, og ved å montere det i en kompakt modul som er egnet for maritim anvendelse.
Det vil levere mer kraft og effektivitet, og ikke minst den høye påliteligheten som er nødvendig for å krysse Atlanterhavet og Stillehavet i år.
I skrivende stund blir den endelige testingen for full maskin utført til sjøs, før Energy Observer legger fra kai og starter på 2020-turnéen i midten av februar.
Toyotas brenselscellesystem har allerede demonstrert fordelene sine gjennom Mirai, men nylig også i andre bruksområder som busser og lastebiler. Å anvende teknologien i sjøtransport er nok et skritt i retning av et hydrogensamfunn.
Toyota mener at hydrogen er katalysatoren for avkarbonisering av energi, og aksepten for teknologien vil øke med modulløsningen, som er anvendelig for en rekke bruksområder.
– Vi er glade for å kunne vise allsidigheten til Toyota Fuel Cell System ytterligere. Vårt europeiske FoU-team har jobbet tett med teamet fra Energy Observer for å lage og installere denne modulen i den eksisterende båten, sier Dr Johan van Zyl, President og CEO i Toyota Motor Europe.
– Dette prosjektet viser at Toyotas brenselscelleteknologi kan brukes i ethvert miljø og spres til mange forretningsområder. Det er alltid inspirerende å jobbe med mennesker som sikter mot de samme målene, og dette prosjektet understøtter vår visjon for et hydrogensamfunn ytterligere, legger han til.