-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Farvel til Peter Morgan
En av bilbransjens Grand Old Men har gått bort. Peter Morgan ble nesten 84 år og var på kontoret så å si til siste dag. Han hadde da viet hele sitt voksne liv til familiebedriften, hele 50 år med Morgan. Den norske importøren, Knut Hallan, kjente Peter Morgan godt, og har skrevet disse ordene om ham.


Peter Morgan på sitt kontor
Peter Morgan på sitt kontor
Peter Morgan var en typisk engelsk gentleman og han var høyt respektert for sin tekniske innsikt og sin måte å være på. Godt likt av alle, på alle plan. Med ingeniørutdannelse og erfaring fra forsvaret begynte han som "draftsman", dvs. teknisk tegner, sammen med sin far HFS Morgan rett etter krigen.
Peter Morgan deltok i bakkeløp og rally med Morgan Plus 4 og Morgan teamet tok 1. plass i RAC rallyet i 1951. Den største oppturen hadde Peter Morgan med Le Mans i 1962, der en Morgan Plus 4 Super Sports tok en sensasjonell klasseseier. Den største nedturen var å erkjenne fiaskoen Morgan Plus 4 Plus, en lukket coupe modell med karosseri i glassfiber, noe Morgan kjøperne ville ha seg frabedt. Det ble kun laget 26 vogner av denne modellen.
Peter Morgan stod bak suksessene Morgan Plus 4 med 2 liters motor i 1950 og ikke minst Plus 8 med 3,5 liters Rovermotor i 1968. Denne bilen ble produsert i 35 år, og blir nå erstattet med en tradisjonell Morgan med en V6 motor på 3 liter.
Morgan håndlager fortsatt tradisjonelle Morgan-modeller men har også utviklet en moderne Aero 8 med aluminiumschassis og BMW motor.
Det er klart at Morgan er et nisjemerke i et svært smalt segment. Den lille engelske fabrikken har overlevd på tross av sin konservative karakter, eller nettopp derfor, og, med Peter Morgan er en epoke av historien avsluttet. I dag er det hans sønn Charles (52) som leder Morgan fabrikken i Malvern i England.
I Norge har Morgan vært representert siden 1989 gjennom Roadster Square AS hvor 2. generasjon Hallan, Christian Knut (31) har overtatt. Fra å være nesten ukjent, er Morgan i Norge i dag velkjent, og det ruller ca 270 Morgan rundt på norske veier.
Som en kuriositet nevnes at Norge har verdens flotteste samling av Morgan, noe som bl.a. inkluderer Peter Morgans stoltheter Morgan Plus 4, Plus 8, Super Sports og eksemplar nr 21 av Peter Morgans fiasko Plus 4 Plus. I tillegg rommer samlingen Peter Morgans personlige Morgan Plus 8.