Morgan utvider

15 måneder etter lanseringen har heldigvis alt maset rundt Aero 8 lagt seg såpass at Morgan igjen har fått tid til å konsentrere seg om sine ordentlige modeller. Og det gjør de ved å småmodernisere den minste.

Publisert

Utviklingen har ikke gått i ekspressfart hos Morgan, men hvorfor skulle den det?
Utviklingen har ikke gått i ekspressfart hos Morgan, men hvorfor skulle den det?

Dagens 4/4 finnes også som en 4/4/4 (med fire seters karosseri) og den 1,8 literen som sitter i Focus. Det betyr ikke bare at den håndbygde bilen på eikestamme nå oppfyller Euro 3 krav ut av eksosrørene, det betyr også 115 hester og masse dreiemoment. Siden denne gammeldagse bilen veier ca. 400 kg mindre enn tilsvarende unge kollegaer (litt over 850 kg), betyr det at den er ikke akkurat gammeldags i frasparket.

Nå skal den være blitt bedre i komfortavdelingen også. Airbags har vært tilgjengelig en stund, men sist jeg så på en hadde den også fått større dører og bedre plass til føttene, slike detaljer er viktige når korpulensen begynner å gjøre seg bemerket.

Når også rattstammen er stillbar i lengderetning, og du kan få bilen med oppvarmet frontrute (hvilket faktisk er ganske nyttig, alle som kjører åpent å dårlig vintervær vet det) er det vanskelig å se hva annet man kan ønske seg på tilbehørslisten.

Powered by Labrador CMS