Paris 2010
Et eksempel på en bil du ikke vil bli plaget med på norske gater. Om amerikanerne har forstått hintet om lavere og forbruk og tilsvarende utslipp, har det heldigvis ikke kommet helt igjennom i alle kanaler. Kompressormatet 6,2-liters V8er blir aldri helt
Paris 2010
Ved første øyekast kunne man kanskje tenkt Mini? Men dette er altså en Chatenet – en av mange mikrobiler på plass i Paris.
Foto: Stein Pettersen
Paris 2010
Dacia Duster er ikke noen helt ny bil, men når vi igjen ser den på utstilling, slår det oss at dette ganske sikkert er en bil det ville være mulig å selge litt av i Norge. Selv om ikke våre avgifter gjør billige biler til nettopp det.
Foto: Stein Pette
Paris 2010
Exagon Furtive e-GT heter denne godbiten som skal utfordre biler som Tesla. 0-100 på rundt 3,5 sekunder og utstyrt med en ”range extender som sørger for å lade batteriene slik at man kan kjøre inntil 40 mil. Motoren fra Siemens yter 340 hester.
Foto:
Paris 2010
Bentley lar det være opp til kundene. Her er fargekartet – det bør by på en farge for de fleste stemninger og settinger.
Foto: Stein Pettersen
Paris 2010
Hva kommer nå? Ikke Lekestue, men standen til Fiat. Her er det regnbuer, skyer og mengder av glade barnetegninger, først og fremst for å vise at den tosylindrede nye motoren deres er miljøvennlig.
Foto: Stein Pettersen
Paris 2010
Sånn ser altså Ford Fiesta RS WRC ut. Bilen er laget for Ford World Rally Team av Ford og M-Sport, og er innenfor det nye regelverket som trer i kraft fra 2011.
Foto: Stein Pettersen
Paris 2010
Ford Focus ST blir første steg på veien mot en versting RS. Mange husker sikkert den oransje introduksjonsfargen på forrige generasjon. Denne har blitt metallic, og slett ikke noe vanskeligere å kjenne igjen. Sjekk eksosrørene samlet i midten.
Foto: St
Paris 2010
Jaguar viste sin C-X75 Concept. Den markerer 75-årsjubileet og viser en liten vei inn i fremtiden. Fire elektromotorer som yter 195 hester – hver – plassert i hvert sitt hjul.
Foto: Stein Pettersen
Paris 2010
Det er ikke første gangen Peugeot samarbeider med motemerket Lacoste. Her er en liten del av kolleksjonen som hører sammen med en av årets konseptbiler.
Foto: Stein Pettersen
Paris 2010
Yngre kjøpere skal trekkes til nye Range Rover Evoque. Et viktig og nødvendig steg med en historie som ikke først og fremst har vært preget av revolusjoner. Med Evoque er det definitivt nye tider.
Foto: Stein Pettersen
Paris 2010
Lotus var definitivt en av utstillerne som holdt lengst på spenningen. Hele dagen ble det teaset et lanseringstidspunkt for deres nye biler. Det ble selvsagt totalkaos når bilene ble avduket.
Foto: Stein Pettersen
Paris 2010
Dette er bilen som Mats Østberg bidrar til utviklingen av. Countryman WRC er bilen som skal ta Mini tilbake i skogen og på grusveier der den har hentet uendelige mengder av heder i svunne tider.
Foto: Stein Pettersen
Paris 2010
Darren Luke står bak nye Opel GTC Paris, som er begynnelsen på det som skal bli et Opel-ikon. Opel skal ikke lenger bare være bra, det skal også være spennende og attraktivt.
Foto: Stein Pettersen
Paris 2010
Ikke alt er nye biler på en utstilling, heller ikke i Paris. 30-årsjubileet til Renault 5 Turbo er alltid verdt å få med seg. Med motoren langsmontert bak forsetene og alle kreftene ut på bakhjulene, blir det spektakulært. Ideell vektfordeling på 50/50 va
Paris 2010
Som et studentprosjekt for elevene hos Franco Sbarros ESPERA designskole, har man tatt frem denne bilen kalt Speed`r for telefonselskapet Orange. Tilpasset moderne teknologi som iPad, iPod og tilsvarende brett og telefoner som selskaper som Orange lever a
Paris 2010
Superviktig bil også for Norge, nye BMW X3 – vi kjører bilen i oktober – men allerede nå begynner det trolig å køe seg utenfor forhandlerne.
Foto: Stein Pettersen

En tur rundt på messa

Bil-redaktør Stein Pettersen har ruslet rundt på bilutstillingen i Paris med sitt kamera. Her deler han noen av sine inntrykk med oss.

Publisert Sist oppdatert

ALT FRA PARIS

Powered by Labrador CMS