-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Kosedyr med Dakar-gener
Peugeot har lansert leketøyutgaven av sin 3008 DKR MAXI, bilen som nå er klar til å hente enda en seier i det krevende Dakar Rallyet.
Spesifikasjonene er jo ganske ekstreme, bare drivstoff-tanken på 400 liter forteller vel i klartekst at dette er litt mer enn en vanlig familie-SUV.
3008 DKR MAXI er designet for å ta enda en Dakarseier hjem for Peugeot Sport.
Derfor har det bygget den nye versjonen enda råere enn de vi har møtt før: Sporvidden er for eksempel økt med 20 cm, bedre stabilitet (og enda bredere karosseri som nå måler 2,4 meter).
V6 dieselmotoren er plassert i midten og avleverer sine 380 hk (fra 3 liter slagvolum) til bakhjulene. 800 Nm og 200 km/t hører også med til informasjonsflommen. Mer imponerende syns jeg imidlertid 460 mm fjæringsvei er, eller bilens høyde på hele 180.
Den er med andre ord ganske fjernt fra den 3008 som den har lånt navnet fra. Og den har allerede vist hva den er god for, den vant bilklassen i sommerens Silkeveien rally.
Men det jeg egentlig skal fortelle er at mannen som designet den opprinnelige 3008, Sebastien Criquet, har tegnet en liten hyllest til rallyavleggeren, og den er satt i produksjon.
En søt liten maskott-aktig figur, selvfølgelig med løve-tendenser. Den er ikke ment som noen smart Kirobo, slik Toyota kan forsyne deg med, men bare en helt upretensiøs maskot, med en rekke av de elementene som særpreger rallybilen.
Den heter faktisk ikke noe spesielt. Ikke er den dyr heller, €15,90 fra Peugeot-butikken på Champs Elysees og den tar slett ikke mye plass. 8x6x6 cm er de vitale målene.
Det store problemet er imidlertid at den er bare produsert i 2000 eksemplarer. Derfor haster det – hvis du skal slippe å gå på nettet og betale mange ganger overpris.
Frem til mars vil det stå en spesialutstilling i Peugeot Avenue på 136, Champs-Elysées med Dakar Rally som tema. «We love dust» er budskapet som møter deg der.