-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
USA-Phaeton ditcha
Endelig har VW kastet inn håndkledet, i hvert fall på USA-markedet, og skal gjøre Phaeton til det ikke-produktet det alltid har fortjent å være. Neste år trekkes bilen tilbake der.

Nå er VW glupe nok til å fortelle at september 2006 er deadline. Ikke kjenner jeg strategien bak en slik melding, tror de kundene kommer til å køe seg opp og kjempe på nevene løs for å få tak i de siste eksemplarene? 686 av denne modellen er solgt der i år – målet var 10.000 biler i året allerede i fjor. Da den aldri viste tegn på noe som helst, i nærheten skulle vi bare vente til V-åtteren kom. Eller til dieselmodellen kom. Det hjalp lite. Noen som antyder at det ikke var en og annen stormannsgal tanke ute og gikk?
Dette er selvfølgelig et ledd i ex-Chrysler nest-topp Wolfgang Bernhards tapre forsøk på å hente VW i USA tilbake til de svarte bunnlinjers avdeling. Han vil få problemer, selv med Passat, og den tradisjonelle amerikanske bestselgeren, Jetta på plass, har USA-salget så langt endt 11 prosent under fjorårets.
Hjemme i Europa forsøker VWs talspersoner å trøste seg selv med å fortelle at salget av Phaeton så langt i år er 25% over fjorårets, uten å nevne noen tall. I fjor endte Phaeton-salget i Europa på ca. 3.700 – litt ned i forhold til 2003 og bare ca 10.000 under S-Klasse Mercedes. Den samme talsmannen forteller for øvrig at det skal komme en etterfølger til dagens.
Stephen Pope, analytiker hos Cantor Fitzgerald i London, sier det litt tydeligere til Detroit News: Det amerikanske er verdens mest dynamiske bilmarked. Funker ikke bilen der, funker den ingen steder. De skulle ganske enkelt droppe den helt.