-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
GM/Toyota-SUV
men ingen allianse
At GM og Toyota nå utvikler en felles SUV som skal bygges på en felles fabrikk betyr ikke nærmere forretningsmessig allianser sier selskapene til observatører som i stadig synkende grad tror på dem.
I tillegg til alle de andre små samarbeidsprosjektene de to små-operatørene har i USA, som GPS-systemet som brukes til alt fra å skaffe barnevakter og finne snegler i hvitløk, til å rope på help, eller som arbeid med fremtidige drivsystemer som for eksempel brenselceller, er altså dette et nytt element i noe de fleste vil se på som samordning av felles interesser.
Men det er det ikke. Toyotas styreformann, Hiroshi Okuda, la for eksempel nylig stor vekt på å benekte at de to fabrikkene samarbeidet i større grad enn de har gjort tidligere. Og GM, som også har en motoravtale med Honda, i tillegg til å være sydd opp i alle andre japanske fabrikker bortsett fra Nissan og Mazda, har heller ikke noen sans for slike samarbeidspåstander.
Årsaken er selvfølgelig anti-trust hammeren som plutselig kan ramle ned og slå de to gigantene i hodet. Derfor er ikke dette samarbeidet noe samarbeide i den forstand at det antydningsvis kan lukte monopol av det.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no