-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Penger å tjene på små serier
Bob Lutz kom med muntre meldinger i Geneve. Han sa for eksempel at når de satte i gang med produksjon av de lekre småbilene, den åpne Solstice og den lukkede sportscoupéen som ble vist som en Saturn Curve, vil de tjene penger på dem, selv om seriene er så små som 20.000/år.
Begge disse modellene skal bygges på Wilmington-fabrikken der de i dag bygger L-Serien til Saturn – ikke akkurat en storvolum-suksess. Man regner med at også andre småbiler på Kappa-basis skal bygges her, selv om det ikke er sagt noe konkret enda. Man har imidlertid sterkt antydet at det ikke vil bli noe av Nomad-modellen som også debuterte som konsept på Detroit i år.
Vi kan bygge et uendelig antall forskjellige karosserier på Kappa sa Lutz, og hver av dem vil gi fortjeneste fra 20-25.000 enheter i året. Solstice vil ha en god margin hvis vi selger den for 20.000 Dollars føyde han til.
Dette er nye toner fra et firma som aldri ønsket å diskutere en modell med mindre volumet var garantert seks-sifret. Og for oss i Europa er det også nye toner at amerikanerne kanskje skal bygge en Kappa-basert sportsvogn for oss, som avløser for den Lotus-bygde Opel Speedster. Og da føyde han like godt til at han ikke så bort fra at Saab også kunne fortjene en slik. Alt for å utvide Saabs produktlinje og jekke salget over 120.000 pr. år, åpenbart.