-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Pontiac skal ta Salt-rekord
GM driver fremdeles å promoterer Pontiac som gruppens muskelmerke. Nå har de forberedt en bil som skal sette hastighetsrekorder ved årets Speedweek på de berømte salt-slettene ved Bonneville
Mike Cook heter bilens tredve år gamle fører, han er allerede medlem av den ikke så veldig eksklusive Bonneville 200 mph-klubben. Rekorden han skal slå tilhører for øvrig en Pontiac Firebird fra 1998.
Den 3,6 liter store motoren er pusset på fra bunnen og opp, og utstyrt med en Eaton-Magnuson kompressor gir den 455 hk ved 6000 omdreininger. Hydramatic Motorsport har hjulpet til på drivlinjen, der utvekslingen faktisk er gjort litt kortere.
Bortsett fra at hele karosseriet er senket er det ikke store eksterne modifikasjoner, men det er selvfølgelig gjort ting med opphengningen, fullt innvendig bur, nye hjul osv. Og selvfølgelig den dramatiske fallskjermen for å hjelpe til med oppbremsingen.
Visste du forresten at Pontiac begynte å kalle sine sportslige modeller Bonneville etter at de første gang satte en 24-timers C-klasse stock car rekord der i 1956? Det var den 73 år gamle legenden Ab Jenkins og hans sønn som kjørte den gangen.
Enda litt uvesentlig historikk: salt-slettene ble første gang kjent i forbindelse med et rekord-forsøk da William Randolph Hearst (du har vel sett Citizen Kane?) – han med alle avisene – betalte en racersyklist som het William Rishel for å krysse uendeligheten. Dette stuntet tok 22 timer.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no