-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
928 født på nytt
Dette er en virkelig nyhet, en restomod – en moderne utgave av en klassiker – som ikke er ødelagt av en elmotor. Møt 2022-versjonen av Porsches 928.
Spesialistene har vært flinke til å ta livet av Porsche. De siste årene var det overgangen til SUV som kom til å knekke den ikoniske sportsbil-smia. For ikke å snakke om hvordan elbilene derfra kom til å legge alt øde.
Og lenge før den tiden var det de med frontmotor. 924 og de firerne som fulgte etter kunne du forresten bare glemme, de var en vits så dårlig at det ikke var noen grunn til å tenke på dem en gang.
Men 928 derimot, på slutten av 70-tallet. En Grand Tourer av klassisk oppskrift og med virkelig seriøse ytelser – men så fjernt fra Porsche som det gikk an å gå. Vannkjølt. Motor foran. Fire komfortable seter.
Den ville garantert knekke alt som smakte av Porsche.
Så var det noen av oss som likte den da. Ganske mange som kjøpte den også. Men den var egentlig altfor bra – for den var dyr å produsere og kom i et midt-imellom-segment som gjorde det vanskelig å trekke gode marginer ut av den.
Men den varte helt til 1995, og for noen lever den fremdeles. Thierry Nardone i Aix-en-Provence for eksempel.
Han er så opptatt av den modellen at nå bygger han nye. Med karosseriet i kompositt, med nye lykter rundt baut, nysmidde felger, nykonstruert, adaptiv og aktiv, opphengning i begge ender, adaptiv styring, kraftigere skivebremser og en V8-motor – han sier ikke hvilken, men sikkert en Porsche-original – på rundt 400 hester som drar gjennom den oppgraderte sekstrinns transakselen.
Egentlig en 928 slik man ser for seg at Porsche hadde bygget den, hvis den fremdeles hadde fått lov til å leve.
Hele interiøret er nytt, med Alcantara og skinn, og med Porsches Classic Management i dashbordet, pluss Apple CarPlay.
Det er snakk om 480.000 euro og en donor-bil – og Nardone sier at åtte er et greit antall.
Debuten fant sted på Goodwood Festival of Speed.