-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
928 født på nytt
Dette er en virkelig nyhet, en restomod – en moderne utgave av en klassiker – som ikke er ødelagt av en elmotor. Møt 2022-versjonen av Porsches 928.
Spesialistene har vært flinke til å ta livet av Porsche. De siste årene var det overgangen til SUV som kom til å knekke den ikoniske sportsbil-smia. For ikke å snakke om hvordan elbilene derfra kom til å legge alt øde.
Og lenge før den tiden var det de med frontmotor. 924 og de firerne som fulgte etter kunne du forresten bare glemme, de var en vits så dårlig at det ikke var noen grunn til å tenke på dem en gang.
Men 928 derimot, på slutten av 70-tallet. En Grand Tourer av klassisk oppskrift og med virkelig seriøse ytelser – men så fjernt fra Porsche som det gikk an å gå. Vannkjølt. Motor foran. Fire komfortable seter.
Den ville garantert knekke alt som smakte av Porsche.
Så var det noen av oss som likte den da. Ganske mange som kjøpte den også. Men den var egentlig altfor bra – for den var dyr å produsere og kom i et midt-imellom-segment som gjorde det vanskelig å trekke gode marginer ut av den.
Men den varte helt til 1995, og for noen lever den fremdeles. Thierry Nardone i Aix-en-Provence for eksempel.
Han er så opptatt av den modellen at nå bygger han nye. Med karosseriet i kompositt, med nye lykter rundt baut, nysmidde felger, nykonstruert, adaptiv og aktiv, opphengning i begge ender, adaptiv styring, kraftigere skivebremser og en V8-motor – han sier ikke hvilken, men sikkert en Porsche-original – på rundt 400 hester som drar gjennom den oppgraderte sekstrinns transakselen.
Egentlig en 928 slik man ser for seg at Porsche hadde bygget den, hvis den fremdeles hadde fått lov til å leve.
Hele interiøret er nytt, med Alcantara og skinn, og med Porsches Classic Management i dashbordet, pluss Apple CarPlay.
Det er snakk om 480.000 euro og en donor-bil – og Nardone sier at åtte er et greit antall.
Debuten fant sted på Goodwood Festival of Speed.