-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Ny Macan på båndet
Serieproduksjonen er i gang av "nye" Porsche Macan. Den er snart oppe i samme takt som forgjengeren.
Nå er det jo ikke snakk om en helt ny bil da, men en facelift med en rekke tekniske oppgraderinger. Du kan lese mer om nye Macan her.
Den første produksjonsbilen med lakkfarge Mamba-grønn skal til en kunde i Kina, og det er langt fra tilfeldig – Kina har utviklet seg til Porsches største marked, og med et salg på over 100.000 biler der siden starten i 2014 er Macan spesielt populær.
Kontinuerlig etterspørsel etter denne modellen gjør at produksjonen skal raskt opp i høy fart. I slutten av september skal det produseres 420 Macan om dagen – samme takt som den utgåtte modellen var oppe i.
– Macan har vært en gedigen suksess – både for Porsche og for Leipzig-fabrikken, sier Gerd Rupp, styreformann for Porsche Leipzig GmbH.
– I 2011 var modellen inspirasjon for noe helt nytt i Porsche-sammenheng. Det året bygget vi ut anlegget for å få den nye modellen i produksjon med både bodyshop og lakkering.
– Da produksjonen startet i 2014 var planen å bygge 40.000 biler i året. I dag produserer vi mer enn 90.000 per år for markeder over hele kloden. Siden 2014 har 350.000 eksemplarer rullet av samlebåndet, konstaterer Rupp.