-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Cocktail-sett fra Rolls
26.000 pund må du betale for en av de nye cocktail-kurvene til Rolls-Royce. Og da er ikke en gang børsten inkludert.
Piknik-kurver var en gang et sivilisert hjelpemiddel for en sivilisert livsstil.
Jeg har fremdeles en regning fra Harrods, midt på 60-tallet. 2 glass (?) vaktelegg, 1 pai med viltkjøtt, ¼ kg bønner og ¼ kg blandede grønnsaker (kalde), 3 forskjellige typer frukt, brød, mineralvann fra Malvern, ½ flakse sherry (Harrods) og 1 flaske 1952 Pommard kostet 3 pund, 16 shilling og ingen pence.
I tillegg måtte jeg deponere for piknik-kurven som kom ferdigpakket med innhold, tallerkener og all nødvendig redskap.
Og kurven var egnet til å binde fast på utsiden av en sportsbil. (Min var en gammel Austin 7, men, som jeg sa, dette var sivilisert).
Eksklusivt
Det som minner meg om dette er den lett parveny-vulgære cocktail-kurven til Rolls-Royce som de lanserte rett i forkant av årsskiftet.
Det skal bare fremstilles 15 slike, skikkelig håndlagde selvfølgelig, i amerikansk valnøtt og skinn. En hud tilsvarende det du har interiøret, dersom du ønsker.
Hver detalj er selvfølgelig slik at de kan beskrives overstrømmende i glam-magasinene. Håndblåste glass, for eksempel, med en kant dekket av platina. Eller håndbroderte bomulls-servietter. Eller RR-initialer (hvorfor er initialene uten bindestrek forresten?) på alt verktøyet.
Og et glassbrett som sjåføren kan servere delikatessene på, pakket – akkurat som alt det andre, slik at det ikke skal skrangle når man er underveis.
Intimt
Det er ikke dekantere til mer enn fire flytende ingredienser her – så det er begrenset hvor mange fikse drinker som kan mikses. Glass nok til fire betyr også at selskapet blir ganske intimt.
Men det er åpenbart, også, at Rolls regner med at kundene er amatører, for skjult blant servietter og kuttefjøl finner man også en liten oppskriftsbok. Kunne man ikke heller integrert det diskret i infotainment-avdelingen om bord i bilen?
Prisen er 26.000 pund, du kan få en ganske grei BMW for den prisen.
Men det som virkelig er egnet til undring er hvorfor Rolls-Royce går ut og forteller at det går an å få kjøpt noe slikt.
For alle seriøse Rolls-kunder vet jo at Gavin Harley (sjef for «Bespoke Design» der) og hans folk leverer hva som helst av skreddersydde innslag, til dem som har spesielle ønsker.
De som virkelig ville ha en piknik-kurv eller sitt eget cocktail-kabinett, fast eller transportabelt, har da aldri behøvd å ta til takke med et dusin-produkt som dette tidligere.
Som jeg sa: parveny-vulgært.