Penske tar Smart grep

Roger Penske er en smart amerikaner med sans for både forretninger og bilglede. Nå skal han også håndtere salget av Smart i USA.

Publisert Sist oppdatert

En etterfølger til dagens ForTwo (her i cabrio-utgave) blir spydspissen når Smart skal erobre USA

Enten du skal kjøpe ny personbil eller leie en vare- eller lastebil, kan selskapet til Roger Penske hjelpe deg. Det kan han også dersom du ønsker å ha en spennende dag på racerbanen hvor hans racing-selskaper er involvert i både Nascar, den amerikanske Le Mans serien og Indy Racing League.

Gjennom United Auto Group styrer Penske 296 bilbutikker og representerer 40 bilmerker i 19 amerikanske stater pluss at han er representert i Puerto Rico, Storbritannia, Tyskland og Brasil. 173 utsalgssteder er lokalisert i USA, og det er bl.a. disse som skal innlemme Smart i sortimentet sitt.

I 2005 solgte de Penske-kontrollerte butikkene i følge Automotive News 178.157 nye biler, så Smart blir langt fra den viktigste delen av butikken når merket innlemmes fra første kvartal 2008.

Smart markedsføres i dag i 36 land med Italia som bestselger med 40.000 biler i året. For USA er planen å selge 20.000 biler pr år med storbyene på vest- og østkysten som primærmarkeder.

Det var meningen at en Smart SUV skulle dra lasset i Statene, men denne modellen er siden kansellert. I tillegg sliter Smart med salget av sin ForFour.

Powered by Labrador CMS