-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Renault hjelper Daimler
Dette er en av de mer overraskende samarbeidsprosjektene. Renault skal hjelpe Daimler med å bygge den neste store Smarten.

På tross av at den forrige Smart ForFour var en katastrofe, enten vi snakker om den i tyskernes utgave eller som en Mitsubishi, planlegger Stuttgart en ny.
Og de har åpenbart ikke gitt opp tanken om et samarbeide, selv om det de praktiserte sammen med Mitsubishi forrige gang, ikke var til særlig glede for noen av dem.
For nå forteller tyske aviser at toppfolk fra Mercedes har hatt møter med sine kolleger fra Renault, og at samtalene gjaldt en ny ForFour som tyskerne og franskmennene skal utvikle og bygge sammen.
Tung start
La oss håpe at en ny utgave vil bli mer vellykket enn den opprinnelige lille Smarten. Det var først i 2007 at produksjonen gikk med et lite overskudd – etter ni års solide tap.
I fjor så det ut til å gå den rette veien, nesten 140.000 biler ble solgt – da var ForFour for lengst drept.
Men i år, på tross av tyske skrotpremier som favoriserte små biler, har salget av den lille bybilen igjen gått tilbake, faktisk med så meget som 13 prosent. Bare S-Klassen selger færre blant personbilene til Mercedes.
Tysk-fransk
Hvordan samarbeidet med Renault skal se ut, er det foreløpig ingen som forteller. Men Renault har erfaring når det gjelder snacksy småbiler, de har en motorteknologi som er bedre tilpasset dette segmentet enn Mercedes-maskinene, og de har en bedre kostbase, når det gjelder produksjon.
Dersom den ”tyske” Smarten kan bygges i Frankrike – slik den har blitt til nå, kan den sikkert også bygges hos Dacia i Romania.
Kanskje vet vi litt mer etter Frankfurt.
Kanskje kan vi også, mens vi er i Frankfurt, få beskjed om at introduksjonen av den nye el-Smarten blir litt kjappere enn det er planlagt nå. Spør du en forhandler får du beskjed om at de ikke begynner å levere disse små elbilene over disk før langt uti 2011.
Her kan du lese om den elektriske Smart ED