-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Kun fantasien setter grenser
Ørkenrotte med muskler
Scarbo Vintage er en bilbygger i California av den typen som er helt ustoppelig når han har fått en idé.
Den ideen som gjorde at jeg oppdaget dem, var at Joe Scarbo skulle bygge noe som fikk meg til å tenke på Ferraris Formel 1 biler fra 60-tallet.
Jeg vet ikke hva det var, men veltebøyle og en veldig tydelig V8 motor med veldig iøynefallende luftinntak fikk den til å se ut som en parodi.
Nydelig arbeid, selvfølgelig, men allikevel en parodi.
Så bygde de den Porschen som ble kjent som «Hoonipigasus» da Ken Block brukte den som stunt-bil.
Og nå er de her med noe de kaller SV Rover.
Macho
Et to-dørs, to-seters karosseri som ikke etterlater noen tvil om at her dreier det seg om muskler, men det er heller ingen tvil om at en og annen hardcore Land Rover også har inspirert.
Aluminium og karbon hele veien, med skjermer som ser ut som de er lagt på i etterkant når man endelig hadde bestemt seg for at disse hjulene skulle ikke bare være brede, men B.R.E.D.E!
Her er det ikke noen jålete linjeføring nei, her er det macho-inntrykket som gjelder.
1100 hester
I midten/bak ligger det en V8 motor på 1100 hester med en 8-trinns girkasse, låsbar diff foran og bak, forehjulsstyring med 40 tommers offroad-dekk som stoppes av karbon-skiver og en justerbar pushrod-opphengning – ren racerbil egentlig – som sitter godt innabords og som kan gi deg inntil 75 cm fjæringsvei.
Det vil forresten komme en versjon med batterier og strøm også. 1005 hester, en motor på hver aksel og batterier på 75 kWt.
La oss håpe den kan nødopplades på solceller og nådeløs ørkensol.
Innvendig ser vi et digitalt instrument-cluster og en like stor infotainment-skjerm, med litt planker som dekorasjoner, men mest er det bare plater.
To bøtteseter fra Sparco er kledd i Alcantara og du kan omgi deg med kunstig luft fra AC-anlegget.
Ikke et ord om hvor mange Scarbo planlegger å bygge. Heller ikke noe om prisen, men siden Porschen er priset til $ 935.000, vil nok denne kunne bikke over millionen.
I så fall ser jeg absolutt enda flere muligheter for Boot’en fra Scuderia Glickenhaus. Den koster tross alt «bare» $ 260.000 og kan også leveres som fire-seter.