-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lesestoff mens du venter på Model 3
Det er mye oppmerksomhet rundt Tesla igjen. SuperRoadster og Lastebil for eksempel. Men samtidig sitter det mange der ute og venter på Model 3. Her er i hvert fall instruksjonsboken.
Det er nettstedet Inside EVs som har forbarmet seg over alle de som sitter ivrig og venter på sin nye FolkeTesla, Model 3.
Riktignok er utleveringene begynt forsiktig, også til kunder utenfor den indre Tesla-kretsen. Det skal til og med ha vært observert en Model 3 i Tyskland.
Men realiteten er at fremdeles er kundekøen endeløs, og for de som står der hjelper det lite at Tesla lanserer verdens kuleste Semi, snakker om en sportsbil som skal på markedet etter 2020, eller klarte å få opp verdens største batterilagring i tide til Australia.
Les også: Model 3 på veien
(Som kjent veddet Elon Musk på at han skulle klare å bygge et 100 MW/129 MWh batterilagrings-anlegg i Australia i løpet av 100 dager. Holdt ikke tidsfristen skulle han gjøre det gratis. Han klarte det også!).
Men det er heller ikke stor trøst for folk som bare lengter etter bilen sin.
En som gjorde det fant ut at det kanskje gikk an å få tak i instruksjonsboken mens han ventet. Det viste seg ikke å være vanskeligere enn en telefon til Teslas Vei-assistanse. Deretter tok det ikke lang tid før han hadde sine 160 sider med de mest intime avsløringene.
Han la det hele ut på nettet – du finner den her.
Samtidig som han minnet om at boken var datert noen måneder tilbake, slik at det kan ha vært gjort noen modifikasjoner i mellomtiden.
Men hovedlinjene, regner han med, er på plass. Så får man trøste seg med denne da, mens man venter.
PS!
Det er begrenset hva som er kommunisert av tekniske data fra Teslas side, men instruksjonsboken gir oss svar på det meste.
De fysiske målene er 469 x 193 x 144 cm over en akselavstand på 287,5 cm.
Bagasjerommet er ikke oppgitt i liter, men til 15 kubikkfot etter amerikansk standard. Det blir rundt 425 liter, men lasteåpningen kan nok være en større utfordring enn volumet. Så har du i tillegg et rom under panseret.
Model 3 har en egenvekt på 1741 kg og en tillatt totalvekt på 2178 kg. Det gir 437 kg til passasjerer og bagasje. Med fire voksne i bilen har du da rundt 140 kg til bagasje – ikke mye.
Motoren har en effekt på 165 kW (224 hk) og batterikapasiteten er oppgitt til 75 kWh.
Alt annet du måtte lure på finner du svar på i håndboken