-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mange Tesla-ess i ermet
Den første forhåndsvisningen av Teslas Model 3 har skapt bølger. Ikke minst når det er snakk om interiøret.
Et nettsted som kaller seg Boy Genius Reporter har gjort en ganske morsom spekulasjon rundt den kommende Tesla Model 3.
Det er åpenbart ikke bare jeg som syntes interiøret så litt døllt og halvferdig ut.
Jeg sa for eksempel ett eller annet i retning av at en så schvær flat-TV inni en bil er helt hinsides. Man trenger henda på rattet og øya på veien – inntil bilen kjører seg selv.
BGR har tatt slike holdninger videre og bygget opp et ganske morsomt sett av indisier her, som – sammen med litt Twitter-hjelp fra Elon Musk – kanskje kan peke litt fremover.
Det er tross alt flere år til den første bilen skal levers til kunde.
Head-up
Gutte-geniene har nemlig funnet ut at Milan Kovac er en av de ferskeste nyansatte hos Tesla. Og hans bakgrunn inkluderer blant annet utviklingen av Skully – en futuristisk motorsykkelhjelp med innebygget HUD – display på frontruten, eller på visiret i dette tilfellet.
Slik Type 3 fremstår i dag, er den store skjermen i midten det eneste stedet der man kan finne informasjoner om hva som egentlig skjer. En HUD, slik de aller fleste overklasse- (og mange andre) biler i dag har, er selvfølgelig obligatorisk for en bil som Tesla.
Og her siterer BGR følgende dialog mellom en mulig kunde og sjefen selv: «Mangel på dashbord/HUD er noe jeg ikke tror jeg kunne venne meg til. Det er det eneste jeg ikke liker med denne bilen».
Til hvilket Musk svarer: «Du vil skjønne poenget etter at du har sett Del 2 av lanseringen».
Autopilot
Det tyder altså på at neste runde av Model 3 avsløringene vil inneholde resultater av Milan Kovac sin ekspertise. Delvis bekreftet av hans Linked-in profil: «For tiden arbeider jeg med Autopilot teknologi hos Tesla».
Alle regner med at relevante Autopilot-informasjoner må sendes opp på vindusrutene.
Men BGR slutter ikke der. De kan nemlig fortelle at for noen år siden jobbet Kovac hos Softkinetic i Belgia, der oppgaven var å utvikle 3D vision og kommando ved hjelp av gester og håndbevegelser.
Softkinetic har senere solgt løsninger til blant andre BMW som allerede har tatt dem i bruk på 7-Serien.
Hologram?
Gutte-Geniene legger til at Tesla nylig også har hentet inn en interiørdesigner som blant annet var ansvarlig for dashbordet i Porsches Mission E konsept. I den bilen fant vi blant annet et hologram-display sammen med en rekke andre futuristiske kontroll-enheter.
Og her kommer de opp med en Musk-dialog igjen:
Mulig kunde: «1: Få til et ratt som likner på det Ferrari har i Formel 1 bilene. 2: Flytt alle hendelfunksjonene og bygge dem som girskift-manualer bak rattet. Det hadde virkelig vært kult.»
Elon Musk: «Vent til du ser de virkelige rattkontroll-organene og systemene for 3’eren. Det vil virke som du er i et romskip!»
Om ikke annet: det viser at de av oss som hadde innvendinger mot det vi så i første omgang, kan bli overbevist allikevel.