-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Fra EV-1 til Th!nk?
GM har tilbakekalt 900 el-biler, 2/3 av alle de har produsert siden 1996. Problemet som må rettes er en feil i laderen som kan forårsake termisk tilfelle, et GM-uttrykk for noe som de fleste andre hadde kalt et branntilløp..

Det er litt pinlig at mens reparasjonen av pick-upene foregår blir kundene henvist til leiebiler, der GM betaler for bensinen. De risikerer jo at kundene går tilbake til ordentlig bil igjen. For EV-1 brukerne som altså ikke får bilen sin tilbake (hvor skal de? Til 450 bilmuseer over hele verden?) er problemet enda større. I første runde skal det sjekkes hvor mange som vil gå over til en Generasjon II, med et rimelig mellomlegg, men sannsynligvis har ikke GM mange nok. Av de 500 som er bygget (og flere kommer det ikke) er allerede 350 solgt. Dermed kan det bli 300 brukere som står uten noe GM alternativ.
De store amerikanske bilfabrikkene samarbeider jo nå på så mange områder at vi kanskje kan regne med at de som ikke får seg en EV1 II kan bli tilbudt en Th!nk av GM?
Av Jon Winding-Sørensen