-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Fra EV-1 til Th!nk?
GM har tilbakekalt 900 el-biler, 2/3 av alle de har produsert siden 1996. Problemet som må rettes er en feil i laderen som kan forårsake termisk tilfelle, et GM-uttrykk for noe som de fleste andre hadde kalt et branntilløp..

Det er litt pinlig at mens reparasjonen av pick-upene foregår blir kundene henvist til leiebiler, der GM betaler for bensinen. De risikerer jo at kundene går tilbake til ordentlig bil igjen. For EV-1 brukerne som altså ikke får bilen sin tilbake (hvor skal de? Til 450 bilmuseer over hele verden?) er problemet enda større. I første runde skal det sjekkes hvor mange som vil gå over til en Generasjon II, med et rimelig mellomlegg, men sannsynligvis har ikke GM mange nok. Av de 500 som er bygget (og flere kommer det ikke) er allerede 350 solgt. Dermed kan det bli 300 brukere som står uten noe GM alternativ.
De store amerikanske bilfabrikkene samarbeider jo nå på så mange områder at vi kanskje kan regne med at de som ikke får seg en EV1 II kan bli tilbudt en Th!nk av GM?
Av Jon Winding-Sørensen