-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Fra EV-1 til Th!nk?
GM har tilbakekalt 900 el-biler, 2/3 av alle de har produsert siden 1996. Problemet som må rettes er en feil i laderen som kan forårsake termisk tilfelle, et GM-uttrykk for noe som de fleste andre hadde kalt et branntilløp..
Det er litt pinlig at mens reparasjonen av pick-upene foregår blir kundene henvist til leiebiler, der GM betaler for bensinen. De risikerer jo at kundene går tilbake til ordentlig bil igjen. For EV-1 brukerne som altså ikke får bilen sin tilbake (hvor skal de? Til 450 bilmuseer over hele verden?) er problemet enda større. I første runde skal det sjekkes hvor mange som vil gå over til en Generasjon II, med et rimelig mellomlegg, men sannsynligvis har ikke GM mange nok. Av de 500 som er bygget (og flere kommer det ikke) er allerede 350 solgt. Dermed kan det bli 300 brukere som står uten noe GM alternativ.
De store amerikanske bilfabrikkene samarbeider jo nå på så mange områder at vi kanskje kan regne med at de som ikke får seg en EV1 II kan bli tilbudt en Th!nk av GM?
Av Jon Winding-Sørensen