-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Øker Th!nk mest i UK?
Engelskmennene har en litt annen og underligere type registreringsstatistikk enn det vi har. Den baserer seg i stor grad på rapporterte salg og ikke nødvendigvis nyregistreringer. Men oppi tåka ser vi at gruppen andre økte med hele 225% - og der finner vi Th!nk.
Men Th!nk befinner seg altså I gruppen av andre og der finner vi alt det andre, Smart, Ferrari, Holden, Proton, Tata, alt det med et to-sifret volum – så det er ikke sikkert at Th!nk monner så mye i denne gruppen.
I gamle dager da de fremdeles bygget biler på øya, var det Ford og Vauxhall som alltid lå på topp i England. Etter første halvår i år er det ikke stor forskjell. Ford har 215.000 biler solgt, Vauxhall 161.000. Deretter følger Peugeot (som også i stor grad er engelsk produsert). Renault ligger så vidt foran Volkswagen, deretter kommer Citroën, Fiat og Toyota. Nissan klarer å berge niendeplassen foran MG Rover.
Når man ser på medgang er det altså andre som øker mest etter årets første seks, mens Alfa Romeo med 86% økning markerer seg så sterkt at nå er det snakk om separate Alfa-forhandlere der. Citroën økte med 58 prosent, og Seat og Lexus lå også over 30% vekst. Mellom 20 og 30% opp lå Skoda, Porsche, Audi og Suzuki.
Motgangsavdelingen toppes av Daewoo, Mazda og Lotus, som alle ligger på halvparten av volumet fra fjorårets første halvår. Også Rolls-Royce og MG Rover må se på synkende volum. Rolls-Royce fordi eieren bare skal eie dem halvannet år til og derfor ikke viser merket noen særlig interesse. MG Rover på sin side sier de har det hele under kontroll og at de ligger langt foran sine finansielle planer og målsettinger.