-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Th!nk i USA: Nei takk
Nettsiden EV News – som vel er en av universets største pushere av el-bil nytt, og – kan man si – ikke er helt upartiske (de liker faktisk disse greiene) har nå testet de første publikumsrettede Th!nk-modellene som er kommet til USA.
Plastkarosseriets kornete overflate er selvfølgelig noe en amerikaner ikke detter for, men han anfører på pluss-siden at det er nesten 100% gjenbrukbart. Innvendig applauderer han de to store instrumentene, speedometeret og tankmåleren som gir deg 100% batteriladning. Men han savner en Amperemeter som kan hjelpe deg å kjøre med maks økonomi ved å vise hvor mange amp du sløser med akkurat nå.
Vår mann fant seg fint til rette inne i bilen, alt lå naturlig under hender og føtter, god plass og god sikt bortsett fra at han kicka på at de utvendige speilene ikke kunne stilles fra innsiden! Ute på free-wayen ble han litt betenkt, toppfarten på nesten 100 km/t kunne han så vidt holde nedoverbakke, oppover mistet den ca 10 prosent, regenerativ bremsing holdt batterinivået oppe (påsto han – men han kjørte tross alt bare 5 miles på denne test-turen), men noen forbikjøringsmuligheter hadde han ikke. Derfor trodde han nok han ville følt seg mindre utsatt hvis han hadde valgt en vanlig landevei.
Han var imponert over det lave støynivået, også ved toppfart, men var ikke imponert av bilens AM/FM/CD-spiller, for den var ikke montert enda.
Tilbake hos forhandleren leste tankmåleren 80% energi tilbake i batteriene. Men han tilga bilen det, for han skriver at han hadde kjørt den som om den skulle hatt en bensinmotor. Slik det nå var ville Th!nk bare hatt ca. 35 km rekkevidde, men han var ikke i tvil om at dette hadde sett bedre ut hvis han hadde nøyd seg med å kjøre inne i byen.
Men ville han skaffe seg en?
Niks. For det første fordi bilen ikke er utstyrt med 110 Volts plugg, 220 Volt som denne bilen krever må man nesten til Mexico for å finne. Men hans største innvending er at Ford bare tilbyr denne på leasing. Ikke helt billig heller, og når man er ferdig med 36 måneders leasing-perioden har man ikke noe tilbake. Tilsvarende for en personbil ville sikret at du satt igjen med i hvert fall en tredel av verdien når leasingtiden var ute. Spesielt på det området ber de om at Ford th!nks again.