-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Th!nk med trøkk?
Ford viser for tiden en elektrisk Ka til utvalgte journalister. Og visker ganske høyt at her kan de se kimen til den neste generasjonen av Th!nk.

Bilen er åpenbart gjennomført som el-bil. Den er for eksempel lettet ved hjelp av annet materialbruk, for å kompensere noe for den 280 kgs batteripakken. Og hele drivlinjen strutter selvfølgelig av nye komponenter, nye materialer og ny tankegang.
Resultatet er, i følge de som har kjørt den, festlig. Den har noe som tilsvarer 88 hester og et dreiemoment ved start som er dobbelt så stort som det en bensin-Ka har på sitt beste. Resultatet er en dragster av dimensjoner (nå ja, alt er relativt) – i hvert fall bruker den 12,7 sek. til 100, et sekund bedre enn en bensin-Ka. Rekkevidden skal også være akseptabel.
Vårt poeng er imidlertid at ved visningen visker Ford-folket ganske høyt om at denne drivlinjen, Ecostar kaller de den, vil bli kjernen i neste generasjon Th!nk. Hvilket vel også betyr at ikke bare jobber man med en neste generasjon nå, men at den vil bli større og rommeligere enn dagens utgave. Helt parallelt med Smart, med andre ord.
Noen journalister som har kjørt e-Ka foreslår at når den nye, kraftige Th!nk er på plass må Ford sørge for en racing serie for disse bilene. De burde være kraftige og kjappe nok til at det kunne bli virkelig gøy.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no