-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Th!nk med trøkk?
Ford viser for tiden en elektrisk Ka til utvalgte journalister. Og visker ganske høyt at her kan de se kimen til den neste generasjonen av Th!nk.
Bilen er åpenbart gjennomført som el-bil. Den er for eksempel lettet ved hjelp av annet materialbruk, for å kompensere noe for den 280 kgs batteripakken. Og hele drivlinjen strutter selvfølgelig av nye komponenter, nye materialer og ny tankegang.
Resultatet er, i følge de som har kjørt den, festlig. Den har noe som tilsvarer 88 hester og et dreiemoment ved start som er dobbelt så stort som det en bensin-Ka har på sitt beste. Resultatet er en dragster av dimensjoner (nå ja, alt er relativt) – i hvert fall bruker den 12,7 sek. til 100, et sekund bedre enn en bensin-Ka. Rekkevidden skal også være akseptabel.
Vårt poeng er imidlertid at ved visningen visker Ford-folket ganske høyt om at denne drivlinjen, Ecostar kaller de den, vil bli kjernen i neste generasjon Th!nk. Hvilket vel også betyr at ikke bare jobber man med en neste generasjon nå, men at den vil bli større og rommeligere enn dagens utgave. Helt parallelt med Smart, med andre ord.
Noen journalister som har kjørt e-Ka foreslår at når den nye, kraftige Th!nk er på plass må Ford sørge for en racing serie for disse bilene. De burde være kraftige og kjappe nok til at det kunne bli virkelig gøy.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no