-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Tunge tak for Touareg
Det var et veddemål mellom to VW-ansatte som utløste det hele. Men en Touareg med en 747 på slep var nok et mektig syn for de tilstedeværende.
155 tonn var vekten på denne 747-200 maskinen. For i det hele tatt å rikke på en slik masse trengs det krefter i særklasse og en solid egenvekt.
Det var en Touareg med den kraftige V10 TDI-motoren som ble satt til oppgaven – en standard bil med standard motor og hjulutrustning, med lett modifisert gearkasse. 4,3 tonn ballast ble tatt om bord i bilen slik at den fikk over 4,2 tonn trykk på bakakselen.
Gjennom et spesialkonstruert hengerfeste var de 8 enorme flyhjulene snart oppe i en hastighet av 8 km/t. Etter en ferd på 150 meter var motortemperaturen normal og både dekk og gearoverføringer fungerte som de skulle.
For ordens skyld gjør vi oppmerksom på at Touareg har en normal tauekapasitet på 3,5 tonn, så utfordringer som denne anbefales ikke.