-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
VWs nye marginkonge
Til nå har det vært Porsche som har oppnådd de beste marginene i VW-Gruppen. Men nå som resultatene for de aller minste også oppgis, er det blitt en ny sjef.
Tidligere var Bentley den minste enheten i VW-Gruppen – eller skal vi heller si blant Audis virksomheter – som vi fikk resultater fra.
Frem til nå har Lamborghini og Ducati blitt konsolidert inn i Audis resultater.
Nå lettes det på sløret også for dem, så tilbake er bare Bugatti omgitt av masse hemmeligheter.
Kanskje det også endrer seg nå som Rimac er inne som partner, men mens vi venter på Molsheimtallene har vi fått innblikk i de små italienerne også.
Bentley først: de leverte 14.594 biler i fjor – en fremgang på 31 prosent. Men prisen per bil var åpenbart høyere enn i 2020 – omsetningen føyk 39 prosent til værs og endte på 2,8 milliarder pund.
Med et resultat på 289 millioner pund (i 2020 var det nesten ikke noe – 20 mill.) endte resultatmarginen på 13,7 prosent – vesentlig opp fra 2020 som endte på snaue 1 %.
Så er spørsmålet hvem av de to som er tilbake som gruset Porsches margin på 16,5 %.
– Vi klarte 20,2 prosent fortalte en ganske stolt Stefan Winkelmann – Lamborghini-sjefen.
Siden 2021-resultatene hele veien sammenliknes med 2020-tallene fikk vi også med oss at de 20,2 prosentene var opp fra 16,6 %.
Winkelmann sa at marginen var mer enn doblet siden 2018 og at den skulle stige til 25 % frem mot 2030.
Dermed er vi i Ferrari-land.
Lambo-volumet ligger langt etter Ferrari med 8.405 mot godt over 11.000. For ikke å snakke om Porsche. Der bygde de mer enn 300.000 biler i fjor, Lamborghini er altså ikke en gang 3 prosent av det tallet.
8.400 er forresten en akseptabel vekst, 13 %. Ferrari økte med 22 %.
Euro-tallene er enda bedre (i prosent). Omsetningen økte med mer enn 20 prosent til 1,9 milliarder, og resultatet med 50 prosent, til 393 millioner.
Ducati-volumet er selvfølgelig også vesentlig høyere: 60.000 som er en vekst på 25 prosent. Det ga en omsetning på 878 millioner euro og et driftsresultat på 61 millioner, som regnes om til en margin på 7 %.
Men Claudio Domenicali lover oss 10 prosent for dette året, og dermed er nok også all prat om å selge Ducati ut av gruppen forstummet for en stund.
Ta med de akkumulerte tallene for hele Audi: en omsetning som steg med 6,2 prosent til 53 mrd. euro, et driftsresultat på 5,5 mrd. – dobbelt så mye som året før – og en driftsmargin på 5,5 prosent.
Alt dette ved hjelp av til sammen 1,7 millioner kjøretøy.