-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Polestar flytter kreftene bakover
Volvo tilbyr en Polestar-utviklet oppgradering som flytter mer krefter til bakhjulene på biler med firehjulsdrift. Dessverre for Norge fins det unntak.
Det er Volvos el-fokuserte datterselskap Polestar som står for utviklingen av den nye programvaren som sender mer moment til bakhjulene for å gi mer dynamiske kjøreegenskaper.
Dette vil medføre at Volvo blir mer på nivå med sine tyske konkurrenter med hensyn til kjøredynamikk.
Optimeringen kommer til uttrykk når man velger Dynamic kjøremodus, eller når man slår av den elektroniske stabilitetskontrollen.
Dette gir enda en grunn til å la Polestar optimalisere din firehjulsdrevne Volvo. Fra før påvirker de gassrespons, girskift og motorstyring.
Polestars AWD-pakke blir tilgjengelig for bensin- og dieselbiler med firehjulsdrift i 90- og 60-seriene, samt XC40 fra 2018-årgang.
Men så kommer aberet – pakken tilbys ikke for ladbare hybrider siden disse har elektrisk drevet bakaksel, og allerede er optimalisert.
Ifølge OFV har 87 prosent av alle nye Volvoer registrert hittil i år firehjulsdrift, men 79 prosent av disse er ladbare hybrider.