-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Brabus skaper storm
Brabus kaller den verdens raskeste cabriolet. Premieren skjedde på Le Mans i helgen.
Det finnes jo Lamborghinier og Ferrarier der taket er kappet av etter at den lukkede modellen har vært på markedet et års tid. 488 Spyder eller Aventador Roadster for eksempel.
Men ingen av disse ser ut til å være i nærheten av de 350 km/t Brabus hevder de får ut av sin S-Klasse-Cabrio-baserte ferskeste superbil. Dessuten snakker vi her om en skikkelig fire-seter!
850 Cabrio kaller de den – et forholdsvis beskjedent navn for noe som leverer 850 hester og avleverer deg ved 200 på så vidt over 9 sekunder.
Her må S63 AMG Cabriolet også melde pass.
Brabus har gått den vanlige, tilsynelatende enkle, veien for å nå målet. De gir motoren litt lenger slaglengde så vi nå er oppe i 5912 kubikk – en halv liter mer enn originalen.
Kompressor-avdelingen er revidert, nytt eksos-system fra manifolden helt bak til rørene – men nye orgelventiler som sørger for lydsvak bytrafikk men et skikkelig brak – hvis man ønsker – på landeveien.
Innsugningen er selvfølgelig også omarbeidet – her trengs det mer luft enn vanlig – og gull-isolasjonen over inntak og turbo i motorrommet er nesten litt bortkastet siden Brabus ikke har utstyrt bilen med transparent motorpanser. McLaren kunne gjøre det – og får vist frem gullet i all sin glans.
Det er gjort ting med aereoen også, for å holde det hele mot veibanen, og den dekorative delen av utsiden er standard Brabus, med masse svart og svære hjul og mindre bakkeklaring.
Og på innsiden masse alu og karbonfiber-detaljer, men den beste finten er at speedometeret nå er «satt opp til» 400 km/t.
Hvis det kan interessere: den utslippsklassifieres som F, eller i klartekst 242 g CO2/km. Eller 1,03 l/mil.
Men prisen har de foreløpig ikke fortalt noe om.