-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Chery til Europa
Chery Auto Company er den mest eksportorienterte av de kinesiske bilfabrikkene. I år skal de eksportere 50.000 biler. Noen til Europa allerede i år.
Nesten 200.000 biler skal Chery - en ren kinesisk bilfabrikk i Wufu, Anhui-provinsen - bygge i år. Ca. 50.000 av dem skal eksporteres, forteller Jin Yibo som bestyrer selskapets marketingavdeling.
De aller fleste skal til USA, der det nye selskapet, Visionary Vehicles, skal stå for importen. På sikt skal Visionary og Chery lage et joint venture selskap, der amerikanerne har 40%. Derfra skal modeller spesielt beregnet på USA utvikles, og de skal bygges på en fabrikk som eies av dette felles selskapet.
Men Chery driver også eksport av sine egne, rene kinesiske modeller. Allerede nå legges siste hånd på samlefabrikker i Malaysia og Iran, dit kineserne skal sende komplette byggesett som skal settes sammen lokalt.
På sikt skal imidlertid også ferdigproduserte biler eksporteres. Europa-planene er allerede klare i den grad at fabrikken har bestemt seg for at det skal være direkte eksport til hvert enkelt marked, uten innsalg av mellommenn, handelshus eller en Europa-sentral, slik vi er vant til med andre asiatiske merker.
Luften er selvfølgelig tett av rykter om hvem som blir den første norske importøren av kinesiske merker. Den første importøren av kinesiskbygde biler blir nok Honda, men det gjelds liksom ikke.